נשיא לשכת המסחר והתעשיה בצפון נגד רשות החשמל

ד"ר גד שפר קורא לשרי האוצר והתשתיות לבלום את כוונתה של רשות החשמל להפחית ב-22% את תעריפי החשמל הסולארי ליזמים ■ מוחה על עיכובים שנוצרים ברישוי מערכות סולאריות

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, קורא לשרי האוצר והתשתיות הלאומיות לבלום את כוונתה של רשות החשמל להפחית ב-22% את תעריפי החשמל הסולארי ליזמים.

בפנייתו מוחה שפר על עיכובים שנוצרים ברישוי מערכות ייצור חשמל סולאריות, ושיאה של התנהלות זו מגיע עתה, כאשר רשות החשמל הודיעה על כוונתה להוריד תעריפים רטרואקטיבית.

לדבריו, מזה זמן אנו מקבלים בלשכת המסחר פניות של חברות בדבר הסחבת ברישוי. "על בסיס ההסדרה של רשות החשמל ושל מסרים ברורים מממשלת ישראל בדבר יעדים בייצור אנרגיות מתחדשות, חברות קטנות וגדולות, מהארץ ומחו"ל, הוציאו מיליונים רבים בקידום פרויקטים בתחום הסולארי".

"לצערי, התעשייה כולה מעוכבת מזה חודשים רבים בשל התמשכות תהליך הרישוי. תהליך שאורך מספר חודשים בחו"ל, לוקח יותר משנתיים בישראל, בעיקר בגלל עיכובים ברשות החשמל - אותו גוף שהוביל את ההסדר מלכתחילה. מאז הוצאת ההסדרה, מחירי המערכות אמנם ירדו, אך באותה עת עלויות קידום פרויקט בארץ עלו מאד בשל התמשכותו של התהליך. החברות נאלצו להוציא כספים במשכורות לעובדים, ברישוי, בתשלום שכ"ד לבעלי קרקעות, בהוצאות מימון, סגירה פיננסית ועוד, על פרויקטים, שאלמלא העיכובים ברשות החשמל היו מוקמים מכבר".

"עתה הרשות המוסמכת, זו אשר קראה ליזמות להיכנס לתחום רק לפני שנתיים, לאחר שגררה את רגליה בתהליך הרישוי ושינתה דרישות פעם אחר פעם, מעוניינת להוריד התעריפים, ועוד רטרואקטיבית, מה גם שמדובר בהפחתה מיידית, ללא מתן זמן היערכות לחברות".

כדי שלא לפגוע בתעשייה שלמה שכל חטאה בהסתמכות על הבטחות ממשלתיות ברורות, ולא לתת למשקיעים סיבות נוספות לערעור ביטחונם בהשקעה במדינת ישראל, קורא נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון לשרים שטייניץ ולנדאו למנוע צעד מוטעה זה.