"העלייה בתשואה על האג"ח של איטליה מדאיגה מאוד"

בכיר באיחוד האירופי, אולי רין, הביע חשש לעלייה נוספת בתשואה על האג"ח לרמה טראומתית ■ התשואה על האג"ח ל-10 שנים של איטליה עלתה לרמה מבהילה של 6.69%

דאגה גדולה באירופה סביב העלייה בתשואה על האג"ח הממשלתית של איטליה המרמזת על התרחבות משבר החוב ביבשת; בכיר באיחוד האירופי, אולי רין (Olli Rehn), אמר היום (ג') כי מנהיגי אירופה מודאגים מאוד מעליית התשואה על האג"ח של איטליה "אנו עוקבים מקרוב אחר העלייה בתשואה", אמר ורמז כי רמה זו של תשואה עוד עלולה להיות טראומתית.

עוד אמר הבכיר באיחוד האירופי כי שיקום מצבה הפיננסי של איטליה הוא חיוני כדי לייצב את מפלס החששות הגבוהים של המשקיעים בשוק האג"ח. דבריו נאמרים על רקע הערפל הכבד השורר סביב עתידו הפוליטי של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני.

נזכיר כי ברלוסקוני זכה היום בהצבעה על התקציב אך איבד את הרוב המוחלט בפרלמנט, רוב שברלוסקוני מאוד זקוק לו. יצויין כי אומנם הייתה זו הצבעה שגרתית אך גורלית מאוד לעתידו הפוליטי של ראש ממשלת איטליה.

התשואה על האג"ח ל-10 שנים של איטליה עלתה לרמה מבהילה של 6.69% מייד לאחר ההצבעה. במהלך המסחר היום, עלו התשואות על האג"ח של איטליה לשיא של 15 שנים ועמדו על 6.7%. על פי הערכות של אנליסטים, תשואה של 7% מהווה "נקודת אל-חזור" עבור הכלכלה האיטלקית, וזה יכה גלים בכלכלות ברחבי העולם.