שת"פ ל-AnyClip הישראלית עם אולפני וורנר ברדרס

זהו ההסכם השלישי השנה שחתמה החברה עם תעשיית הבידור האמריקנית, לאחר יוניברסל ו-Vivendi ■ חברת AnyClip מאפשרת לאתר קטעים מתוך קטעי וידאו לפי מגוון פרמטרים

חברת AnyClip הישראלית הודיעה היום (ד') על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אולפני וורנר ברדרס. זהו ההסכם השלישי השנה שחתמה החברה עם תעשיית הבידור האמריקאית, והוא מצטרף להסכמים הקודמים שנחתמו עם שני אולפנים נוספים: יוניברסל ו-Vivendi.

AnyClip פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לשותפיה העסקיים לחפש בסרטים ולאתר בתוכם קטעים, למשלו הדמויות המשתתפות בהם, פרטי הסצנה, מיקום הסצנה, מידע התנהגותי, ציטוטים, חפצים ומותגים המוזכרים בהם.

החברה הוקמה ב-2008 על-ידי מיקי שולהוף, שכיהן כנשיא סוני אמריקה בעבר ואראל מרגלית, מייסד קרן JVP הירושלמית. AnyClip מעסיקה 40 עובדים כאשר הושקעו בה מעל 3 מיליון דולר על-ידי JVP ו-GTI. מלבד משרדי החברה ברובע המדיה של JVP בירושלים, יש לה גם סניף בסנטה מוניקה.

הכנסות חדשות

ההסכם מאפשר לתעשיית הקולנוע והבידור האמריקאית, ליצור תזרים הכנסות חדש מארכיוני הסרטים שברשותם. אולפני וורנר נחשבים לאחד מהאולפנים הגדולים בעולם, עם היסטוריה של למעלה מ-100 שנות יצירה ומחזור שנתי של מכירות סרטים בהיקף של 5 מיליארד דולר. ספריית הסרטים של האולפנים כוללת בין השאר את סדרת סרטי הארי פוטר, באטמן וסקס והעיר הגדולה.

"אין היום שום דרך למצוא פרט בתוך קטע וידאו", אומר אורן נאומן, מנכ"ל AnyClip. "יש היום מיליוני קטעי וידאו שמסתובבים ברשת, כאשר יש 4 מיליארד חיפושים ביום בתחום הבידור. אין היום שום מנוע חיפוש שיכול לחפש בתוך קטע וידאו. הפלטפורמה שלנו שוברת את הסרט לחלקיקים של אינפורמציות ומאפשרת לכל שנייה להיות נגישה".

מה שמיוחד בטכנולוגיה של AnyClip שהיא מאפשרת לתייג מיקומים בהם צולמו סצינות בסרטים לנקודות הציון האמיתיות שלהם. מה שיוצר חיבור בין הסרט לעולם הפיזי. החברה משתפת פעולה עם חברת Foursquare אשר חיברה את האפליקציה מבוססת המיקום שלה למאגרי הסרטים. במטרה לקדם את המוצר, פורסקוור קיימה משחק עירוני ענק במסגרת שבוע האינטרנט בניו יורק. המשחק הוביל את תושבי העיר לחפש אתרים בעיר שבהם צולמו סרטים ידועים.

נאומן אומר שהחברה עדיין לא מתייגת סרטים ישראלים, "כאשר נעשה את זה, יהיה אפשר לראות איפה נמצאת הגבעה של הסרט גבעת חלפון", הוא אומר. הסיבה ש-AnyClip לא מציעה עדיין תיוג סרטים מקומיים, היא עניין של עדיפות. "אנחנו עובדים מסביב לשעון בשביל לתייג סרטים של האולפנים. יש סרטים שיש להם חשיבות יותר גדולה, כמו הארי פוטר וסקס והעיר הגדולה".

פיצ'ר לטלוויזיה

לדברי נאומן, החברה מתעניינת גם בתחום הטלוויזיה. "אנחנו עושים ניסיונות, אולם זה דורש תיוג אחר ויותר מהיר", הוא אומר, "ב-2012 אנחנו נציג פיצ'ר ייחודי לעולם הטלוויזיה".

נאומן מספר שהחברה לא רווחית, אבל יש לה הכנסות. בשלב זה החברה איננה נזקקת לגיוס כספים נוסף, אבל לא פוסלת את האופציה על הסף. "יש גופים אסטרטגיים שרוצים לשתף פעולה", אומר נאומן, "זה מתחיל מגופי מדיה, אולפני טלוויזיה ועד גופים טכנולוגיים בתחום הווידאו וחברות שעוסקות במכירה ושיווק של סרטים".