אולימפיה: דרישת פירעון מיידי לאג"ח ברבע מיליארד שקל

כחצי שנה חלפה מאז פנתה חברת הנדל"ן אולימפיה לראשונה לנושיה, בבקשה לפריסת תשלומים - לאחר שנקלעה למשבר ולא היתה מסוגלת לעמוד בהחזר חובותיה

כחצי שנה חלפה מאז פנתה חברת הנדל"ן אולימפיה לראשונה לנושיה, בבקשה לפריסת תשלומים. היום הצביעו מחזיקי האג"ח של החברה בעד פירעון מיידי של החוב, בהיקף כרבע מיליארד שקל. חברת הנדל"ן שייסדו אוסקר כצנלסון, חיים גוטרמן ואלכס גור, נקלעה למשבר ואינה מסוגלת לעמוד בהחזר חובותיה.

אולימפיה פועלת בתחום הייזום והנדל"ן המניב בארץ ובמזרח אירופה. החברה נפגעה קשה ממשבר האשראי שפרץ ב-2008, בעיקר באוקראינה, שם יש לה כמה פרויקטים יזמיים. בשיא הבועה של טרם המשבר נסחרה החברה בשווי של 560 מיליון שקל לעומת שווי נוכחי של 10 מיליון שקל בלבד. נכון להיום מצורפת לדוחות החברה הערת "עסק חי", לאחר שצברה הפסדים של מעל 100 מיליון שקל בשנתיים וחצי האחרונות.

בעקבות המצב הקשה, פנתה החברה בחודש מאי למחזיקי האג"ח והציעה להם הסדר לפריסת תשלומים. לאחר מכן הציע קארל פרנץ, מבעלי השליטה בחברה, הסדר חוב (שתי חלופות הכוללות מזומן, מניות ואג"ח) ששיקף "תספורת" של 45%-65% מהחוב. אולימפיה אף גייסה את שירותיו של פרופ' אמיר ברנע, מאדריכלי ההסדר באפריקה ישראל, אשר העריך כי ההסדר יניב למחזיקי האג"ח תמורה גבוהה בכ-70% מהסכום שיקבלו אם יחליטו לקחת את החברה לפירוק.

מחזיקי האג"ח דחו את הצעת פרנץ ואת המלצת ברנע על הסף, וציפו להסדר משופר. המו"מ עם החברה לא עלה יפה וכעת בכוונתם לפנות לביהמ"ש, מה שעשוי להביא את אולימפיה לסוף דרכה.