למ"ס: ייסוף השקל הוביל לשינוי מגמה ביצוא הסחורות

התחזקות השקל ב-0.4% מול הדולר ובכ-1.1% מול האירו הוביל לעלייה ביצוא במונחים בשקליים - בחודשים אוגוסט-אוקטובר ■ אולם, במונחים דולריים, מגמת הירידה ביצוא נמשכת

יצוא הסחורות מישראל הסתכם בחודש אוקטובר האחרון בכ-14.3 מיליארד שקל, כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (א').

נציין כי היצוא, כמו גם שאר נתוני סחר הסחורות, הושפע בין היתר משינויים בערך השקל לעומת המטבעות בהם נערכות עסקאות היבוא והיצוא - כאשר התחזק השקל מול הדולר והאירו הובילה לעלייה ביצוא במונחים שקליים. אולם, במונחים דולריים מדובר בירידה ביחס לנתוני חודש אוקטובר.

השקל התחזק בכ-0.4% מול המטבע האמריקני בחודש אוקטובר, ובכ-1.1% ביחס לאירו, לאור משבר החובות הריבוניים שפוקד באחרונה את היבשת. המטבע המקומי התחזק גם מול הליט"ש (0.9%) והפר"ש (3.8%).

עם כן, יצוא הסחורות עלה בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2011 בכ-7.8% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 3.6% בחישוב שנתי בחודשים מאי-יולי. אולם, אם מתייחסים ליצוא במונחים דולריים, ניכר כי הירידה ביצוא נמשכת.

יבוא הסחורות עלה בחודש באוקטובר במתינות, והסתכם בכ-21.3 מיליארד שקל. בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2011 עלה יבוא הסחורות בכ-6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.6% בחישוב שנתי בחודשים מאי-יולי.