"לולא רווח חד פעמי של לאומי - היה רושם רווחיות אפסית"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, מתייחס לאזהרות הרווח של בנק לאומי והבינלאומי, ומזהיר: "התנודתיות בסקטור הבנקים צפוייה להימשך"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, מגיב היום (ב') לאזהרות הרווח של בנק לאומי והבנק הבינלאומי שפורסמו הבוקר, ומציין כי התנודתיות בסקטור הבנקים צפויה להימשך.

אולם, פגוט נותן את דעת על נקודה מפתיעה באזהרת הרווח של לאומי, "הכרוכה בעבודה כי הבנק אמור להכיר ברבעון השלישי ברווח הון בהיקף 130 מיליון שקל לפני מס כ-90 מיליון שקל לאחר מס כתוצאה ממימוש נכסים מעוקלים של ליהמן ברדרס". המשמעות היא, מסביר פגוט, כי לולא הרווח החד-פעמי, היה מציג לאומי רווחיות אפסית הרבעון.

"הנקודה המרכזית היא מה הלאה?", מסביר פגוט. "באמצע הרבעון הרביעי, הרי שעבור הבנקים 'המזהירים' התמונה משופרת. לכולם ברור כי הבנקים שילמו מחיר גדול על פגעי השוק, והשאלה הנשאלת היא רק 'עומק הפגיעה'".

עוד הסביר פגוט כי במידה וההתייצבות בשווקים תימשך, הרי שמדדי השוק המרכזיים ישיבו חלק מהנזקים אשר נגרמו משוק ההון במהלך הרבעון. אולם, מזהיר פגוט, כי "התנודתיות במגזר הבנקאות לא צפוייה להסתיים בטווח הקצר נוכח האתגרים ממשבר החוב באירופה ודרישות הרגולציה הגוברות".