עוד מיזוג בשוק הקופונים: באליגם רכש את אתר יממה

אתר יממה הוא אחד מהאתרים הוותיקים בענף הקופונים המקומי, אך ללא גוף מדיה או אינטרנט שעמד מאחוריו, הוא לא הצליח לשרוד בשוק הצפוף

מגמת הרכישות והמיזוגים בענף הקופונים הישראלי נמשכת: היום (ב') הודיע אתר באליגם כי הוא רוכש את פעילות פעילות האתר הוותיק Yemama.

אתר יממה הוא אחד הראשונים לזהות את טרנד הקופונים שנכנס לישראל לפני שנה וחצי. האתר הוקם ביוני 2010 על-ידי ג'ורדן ארסמוס ורמי חג'ג', ולפי נתוני האתר, הוא מכר מאז הקמתו כ-100 אלף קופונים, ונתח השוק שלו מוערך בכ-5%.

באליגם, שהוקם על-ידי טל לב, אוהד רשף וליאור הנדלר, ביצע רכישה נוספת בחודש אוגוסט השנה כשרכש את אתר הקופונים לאמהות "אמא לייק".

את העסקה הנוכחית מעריכים בבאליגם בהיקף של כ-2 מיליון שקל, לעומת היקף של כ-3 מיליון שקל ברכישת "אמא לייק". על אף שאתר יממה נחשב לגדול יותר, לב מסבירה כי "היקף העסקה נגזר מהתרומה והערך שמעניק האתר הנרכש לבאליגם לטווח הארוך. בכל רכישה יש היבט שונה".

על אף הוותק שצבר בשוק הקופונים, אתר יממה הפך בחודשים האחרונים מאתר שנחשב לגדול לאתר בינוני. בעוד שאתרים אחרים מתגאים בגופי מדיה ואינטרנט שנותנים להם גב כלכלי איתן, ואחרים מחליטים פשוט להימכר - אתר יממה נשאר מעט מאחור בתקופה האחרונה.

מי שחי את הענף כבר העריך לפני מספר חודשים כי יממה לא יצליח להחזיק מעמד זמן רב ללא מהלך אסטרטגי כלשהו. באתר יממה סירבו להגיב לפניית "גלובס".

לדברי לב, "הרכישה של אתר יממה תואמת היטב את אסטרטגית הצמיחה שלנו ותאפשר לנו להגיע לקהלי יעד חדשים תוך הובלת שוק הקנייה החברתית בישראל".

לב מסבירה כי שנת 2012 צפויה להיות שנה מכרעת בעולם הקופונים הישראלי, שמגלגל כ-400 מיליון שקל בשנה. להערכתה, עסקאות הרכישה ימשיכו ללוות את הפעילות האסטרטגית בשוק, כשאתרים קטנים ימשיכו להיסגר כי שראינו בתקופה האחרונה.

כמו כן, לב צופה כי תחום המגזרים, כמו מגזר האימהות, המגזר הערבי והמגזר הדתי, ימשיכו לקבל תשומת-לב כמנועי צמיחה חדשים. בנוסף, לב רואה כי ב-2012 יותר אתרי קופונים בישראל יציגו חידושים טכנולוגיים כמו קופונים מבוססי מיקום, לצד הצעות ספונטניות של קופונים למימוש מיידי.