אקסלנז הודיעה על כוונתה לבצע גיוס הון; ארקין ישתתף

קבוצת ארקין מחזיקה בחברה 44.4% ומורי ארקין, בעל המניות העיקרי בחברה מתכוון להשקיע במסגרת ההנפקה עד 10 מיליון שקל, חלקו היחסי

חברת אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, פרסמה כי בכוונתה לגייס הון בדרך של פרסום הצעת מדף על פי תשקיף מדף שפרסמה החברה לפני כ-9 חודשים. בכוונת החברה להנפיק מניות בדרך של הצעה.

קבוצת ארקין מחזיקה בחברה 44.4% ומורי ארקין, בעל המניות העיקרי בחברה מתכוון להשקיע במסגרת ההנפקה עד 10 מיליון שקל, חלקו היחסי. החברה התקשרה עם 100 מרכזים רפואיים בארה"ב בתוך כשנה , כולל מכירה לבית חולים ג’ון הופקינס המדורג מס’ 1 בארה"ב.

לחברת אקסלנז שלושה עוגני צמיחה פוטנציאליים : אבחון חיידק ההליקובקטור פיילורי -העוגן של החברה, מכירות מוכחות. אבחון מחלות כבד שכיחות וסרטן הכבד - פיתוח מתקדם, מנוע צמיחה של החברה. החברה השלימה בהצלחה ניסוי ראשוני ב-36 חולים בישראל והצביע על יתרון באבחון בשימוש בטכנולוגיית ה-®BreathID לעומת אולטראסאונד.

ניסוי Phase II מאושר ע"י ה-FDA ב-5 מרכזים רפואיים בכ-100 חולים צפוי להתחיל עד סוף 2011 לאקסלנז שתופי פעולה עם חברות פארמה, הסכם מתמשך עם חברת הענק פייזר. בכלל זה שני ניסויים קליניים נוכחיים לפיתוח תרופה משופרת עבור צהבת נגיפית C (Phase II) וניסוי נוסף עבור מערכת העיכול, בחינת שיתופי פעולה עם חברות נוספות על בסיס קבוע.

אקסלנז מוכרת בישראל את המערכות לארבע קופות החולים הגדולות, בשוק הנאמד בכ-150 אלף בדיקות אבחון לחיידק ה-H Pylori בשנה. אקסלנז רואה בשוק בארה"ב פוטנציאל עסקי ואסטרטגי ראשון במעלה ומרכזת בו את עיקר מאמצי השיווק. החברה פועלת באמצעות מערך מכירות וכן באמצעות מפיצי ענק.