הפתעה בארה"ב: מדד המחירים ליצרן צנח בכ-0.3%

המדד השלים באוקטובר את הצמיחה החדה ביותר שלו מאז פברואר 2010 ■ המכירות הקמעונאיות ומדד אמפייר-סטייט בניו-יורק הפתיעו לטובה

בזירת המאקרו בארה"ב, התפרסמו היום (ג') מספר נתונים חשובים לפני פתיחת המסחר. ב-15:30 (שעוננו) התפרסם מדד המחירות הקמעונאיות, שעלה בכ-0.5% בחודש אוקטובר, לעומת צפי לעלייה של 0.3% - ובהשוואה לעלייה של 1.1% בחודש ספטמבר.

העלייה במכירות הקמעונאיות נבעה בעיקר מעלייה במכירות של מוצרי אינטרנט דרך חברות כמו אמזון, ומכירות של מוצרים אלקטרוניים ב-Best Buy. מכירות כלי הרכב כלו בכ-0.4%, כאשר להוציא את נתוני מכירות הרכב - עלו המכירות הקמעונאיות בכ-0.6%.

גם מדד האמפייר-סטייט, שמצביע על הפעילות היצרנית בניו-יורק, התפרסם והפתיע לטובה כשהצביע על אומדן של 0.6 נקודות בנובמבר - משמעותית מעל הצפי לרמה של מינוס 2 נקודות, ובהשוואה לרמה של מינוס 8.5 נקודות בחודש שעבר.

נציין כי קריאה של המדד מעל רמה של אפס נקודות, מצביעה על התרחבות הכלכלה המקומית, ולפיכך ניתן להניח כי הנתון המשופר ישפיע גם על כיוון המסחר היום. אולם, למרות השיפור בשורה התחתונה, נתוני ההזמנות החדשות נפלו לרמה שלילית של מינוס 2.1 נקודות, כאשר גם המלאים נפלו לרמה שלילית של מינוס 12.2 נקודות.

עוד התפרסם באותה השעה מדד המחירים ליצרן, שירד בכ-0.3% - הצניחה המשמעותית ביותר במדד מאז פברואר 2010. זאת, לעומת עלייה של 0.8% בחודש ספטמבר. נציין כי האנליסטים בשוק ציפו כי המדד יוותר ללא שינוי בחודש החולף.