ששינסקי, זוכרים? שטייניץ חתם על צו המקדים תמלוגי גז

שיעור המקדמות נקבע על סך שלא יפחת מ-8% מהתקבולים השוטפים בשנת 2011 ו-13% מהתקבולים השוטפים בשנת 2012 ■ שר האוצר: "התקנות יביאו לגידול בהכנסות המדינה. כך יובטח חלקו של הציבור במשאבי הטבע שבבעלותו"

שר האוצר יובל שטייניץ חתם בימים אלה על תקנות מיסוי רווחי נפט (מקדמות בשל היטל לשנים 2011 עד 2012) (הוראת שעה), התשע"ב-2011, הקובעות חובת תשלום מקדמות בשל היטל אשר חובה לשלמו מכוח חוק מיסוי רווחי נפט, התשע"א-2011 אשר יישם את המלצות דוח ועדת ששינסקי.

החוק, שנכנס לתוקף ב-10 לאפריל השנה, קובע חובת תשלום היטל על בעל זכות נפט של מיזם נפט בהתאם לשיעורים שנקבעו בחוק ומסמיך את שר האוצר לקבוע תקנות בעניין מקדמות בגין ההיטל.

בהתאם לתקנות, בעל זכות נפט החייב בתשלום היטל לפי החוק, ישלם מקדמות על חשבון ההיטל לאותה שנה. התקנות ייכנסו לתוקף עם פרסומן, כך שתשלום המקדמות בגין היטל שחובה לשלמו בשנת 2011 יבוצע כבר בחודשים נובמבר-דצמבר השנה במקום באמצע שנת 2012.

שיעור המקדמות נקבע על סך שלא יפחת מ-8% מהתקבולים השוטפים בשנת 2011 ו-13% מהתקבולים השוטפים בשנת 2012, וזאת לאחר עבודה מקיפה של צוות מקצועי ברשות המסים אשר בחן את הנתונים הרלוונטיים לקביעת המקדמות. צפוי כי המקדמות יתרמו תרומה משמעותית להכנסות לקופת המדינה.

שר האוצר ציין כי "תקנות אלה יביאו לגידול בהכנסות המדינה מרווחי הגז, בהמשך ליישום מסקנות ועדת ששינסקי אשר יזמתי את הקמתה. כך יובטח חלקו של הציבור במשאבי הטבע שבבעלותו".

יצוין כי כל שותפי "ים תטיס", המאגר המפיק היחיד נכון להיום, משלמים את המקדמות בפועל כבר מאפריל השנה.