"אין גזענות בכדורגל"

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, הצליח לעורר סערה בכדורגל העולמי כשאמר: "אם שחקן מעיר לשחקן אחר על צבע העור שלו, זה מקובל; זה חלק מהמשחק, ובסוף זה נשכח"

עבר כנראה יותר מדי זמן מאז הפעם האחרונה שבה ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, עורר סערה בעולם הכדורגל. אבל תסמכו על השווייצרי שהוא תמיד יצליח לעורר פרובוקציה: בשני ראיונות שנויים במחלוקת שהעניק אתמול (ד') לאל-ג'זירה ו-CNN, המעיט בלאטר בחשיבות התקריות הגזעניות שמתרחשות על מגרשי הכדורגל.

"אני לא חושב שגזענות מהווה בעיה בכדורגל", אמר. "זה בסך הכל משחק, וגם אם נשמעות הערות כאלו ואחרות במהלך משחק בין שחקנים, בסוף הם צריכים ללחוץ ידיים". בלאטר בן ה-75 הוסיף כי "אם שחקן מעיר לשחקן אחר על צבע העור שלו, זה מקובל. זה חלק מהמשחק ובסוף זה נשכח".

הציטוטים האלו של בלאטר עוררו תגובות זועמות. "תגידו לי בבקשה שלא שמעתי אותו נכון", צייץ בטוויטר ריו פרדיננד, בלם מנצ'סטר יונייטד. "בלאטר, ההערות שלך מתנשאות כל כך עד שזה מצחיק. אולי גם אוהדים שקוראים קריאות גזעניות צריכים פשוט ללחוץ ידיים בסיום והכל יהיה בסדר?". קשרה לשעבר של אסטון וילה, איאן טיילור, אמר: "ספ בלאטר מסריח מבורות".

סטן קולימור, שחקן עבר נוסף, הגיב: "המחשבות של בלאטר מעוותות. הוא חייב ללכת". יו"ר אירגון השחקנים באנגליה, גורדון טיילור: "זו היתה אמירה חסרת רגישות, בתור מי שמנהל את פיפ"א הוא היה צריך לזעוק נגד התופעה הזו מראש הגבעה".

באנגליה נושא הגזענות במגרשים רגיש במיוחד, לאור שורה של תקריות שהתרחשו לאחרונה במגרשי הפרמיירליג. בין המקרים הבולטים: הערה גזענית לכאורה שאמר לואיס סוארז (ליברפול) לפטריס אברה (מנצ'סטר יונייטד); התבטאות של ג'ון טרי (צ'לסי) נגד אנטון פרדינדד (ק.פ.ר).