בכיר בפד: "קריסת אירופה לא תשפיע על כלכלת ארה"ב"

נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס טוען שאם הקריסה של היבשת תהיה הדרגתית, אז הכלכלה האמריקנית תישאר יציבה ■ "המצב באירופה לא יגרום לאנשים לבטל את נסיעותיהם לדיסני וורלד"

למרות כל האירועים של היום האחרון באירופה, יש מי שעדיין מאמין שמדובר במשבר מקומי והוא לא ייתרחב מעבר לאירופה. בין האופטימים נמצא ג'יימס בולרד, נשיא הפדרל ריזרב בסנט לואיס שבראיון לרשת CNBC אמר ש"המשבר באירופה יימשך לתקופה ארוכה, אבל תהיה לו השפעה מועטה בלבד על ארה"ב".

במקום להתפוצץ ולגרום להידבקות גלובלית, ניתן יהיה להכיל את הבעיות שניצבות בפני מדינות כמו יוון ואיטליה, אומר בולדר, והוא מאמין שלפדרל ריזרב יש מספיק אמצעים שיבטיחו את יציבותה של הכלכלה האמריקנית.

"זה ברור שאירופה נמצאת בסכנה, ואנחנו לא יודעים מה הולך לקרות", אמר בולרד במהלך הראיון. "אם הכל יתמוטט בבת אחת, ללא שליטה, אז זה יכול להשפיע על הכלכלה האמריקנית. אבל אם הכל יתמוטט בהדרגה ובמשך תקופה ארוכה, וזה התרחיש הסביר יותר, אז הכלכלה האמריקנית לא תיפגע מהעניין".

בולרד אומר שתושבי ארצות הברית לא ממש מתייחסים למשבר באירופה ולא מודעים להשלכות שלו. "אירופה רחוקה מדי עבור בתי האב באמריקה כדי שיבטלו את הנסיעות שלהם לדיסני וורלד", אמר בולרד. "הם לא ישנו את התוכניות שלהם רק בגלל כותרות בחדשות על אירועים ביוון או איטליה".