ראש ממשלת איטליה מריו מונטי הכריז על רפורמות כלכליות

מונטי: "רק אם נוכל להמנע מלהצטייר כחוליה החלשה של אירופה נוכל לתרום לרפורמות ביבשת" ■ אתמול הזהירה פיץ' כי "ייתכן שחובותיה של איטליה כבר בלתי ניתנים להכלה"

הממשלה החדשה באיטליה, בראשות הטכנוקרט מריו מונטי, הכריזה היום (ו') על רפורמות במדינה בתגובה לעלייה הנמשכת בתשואת האג"ח שלה.

הרפורמות, שהוצגו על ידי מונטי לפרלמנט, כוללות שינויים בפנסיה ובשוק העבודה, סנקציות על התחמקות מתשלום מסים ושינויים במערכת המסים במדינה. בהודעה משותפת שלו, של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ושל קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמרו השלושה כי הם מסכימים על הצורך להאיץ את הרפורמות.

"רק אם נוכל להמנע מלהצטייר כחוליה החלשה של אירופה נוכל לתרום לרפורמות ביבשת", אמר מונטי.

מונטי צריך להתמודד עם חובותיה הכבדים של איטליה - 1.9 טריליון אירו - ולהוכיח כי הוא יכול להוביל את המדינה אל מחוץ למשבר. נזכיר, כי סוכנות הדירוג פיץ' הזהירה אתמול כי כלכלת איטליה כבר נמצאת במיתון. "ייתכן שחובותיה של איטליה כבר בלתי ניתנים להכלה", מסרו כלכלני הסוכנות בסקירה עדכנית. כלכלני פיץ' הוציאו את התחזית העדכנית על רקע נסיקת תשואות האג"ח האיטלקיות ל-10 שנים מעל רף ה-7% השבוע, לאחר שחצו את רף זה גם בשבוע שעבר. המשקיעים, כך נראה, מתמחרים סיכון הולך וגובר כי איטליה תתקשה לפרוע חובות לבעלי האג"ח שלה, כל שכן למחזר את חובותיה במסגרת חילוץ עתידי.