השביתה בפרי גליל נמשכת: העובדים יפגינו מחר מול הכנסת

המו"מ בין ההסתדרות במרחב הגליל העליון לבין הנהלת הממפעל, הגיע למבוי סתום ומכאן שהשביתה עתידה להימשך

עובדי פרי גליל ממשיכים בשביתה; ההסתדרות הודיעה היום (א') כי המו"מ בין ההסתדרות במרחב הגליל העליון לבין הנהלת הממפעל, הגיע למבוי סתום ומכאן שהשביתה עתידה להימשך. העובדים יפגינו מחר בשעה 10:30 מול הכנסת בירושלים ובשעה 11:00 תתקיים ועדת הכספים בכנסת בנושא הפיטורים במפעל.

נזכיר כי הנהלת החברה הגישה לפני כשבועיים 30 מכתבי פיטורים והודיעה על 20 עובדים נוספים שיקבלו בקרוב מכתבים דומים. הנהלת מפעל פרי גליל בחצור הגלילית כי צפויים פיטורים נוספים.

באחרונה חשף "גלובס" כי הנהלת פרי גליל העבירה קווי יצור למפעל מילוז שבנהריה, הנמצא תחת אותה בעלות (זכי שלום ומשפחת קופרלי). זאת בין השאר משום שהמועצה האזורית מטה אשר הבטיחה למפעל מים בתעריפים המיועדים לחקלאות - הזולים משמעותית מאלה המיועדים לתעשייה.

במקביל, טוענת הנהלת החברה כי משרד התמ"ת הפר הבטחה קודמת שניתנה לבעלים, שלפיה מרכז ההשקעות יסייע במענקים למפעל כנגד השקעות הבעלים. במשרד התמ"ת טענו מנגד כי לא הובטח למפעל דבר, וכי כל בקשה לקבלת סיוע תיבחן בחיוב.

אנשי הוועד משביתים את קווי הייצור, ובהסתדרות מבהירים כי הם אינם מקבלים את הפיטורים כעובדה מוגמרת ויפעלו באמצעות צעדים ארגוניים כנגד רוע הגזירה.

יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, ביקש היום הן מהנהלת המפעל והן מרשויות המדינה, "להפסיק להשתמש בעובדים כבני ערובה".