"אין תירוצים - הנתונים בארה"ב מאותתים על צמיחה"

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, מעודד ממדד האינדיקטורים המובילים בארה"ב שפורסם ביום ו' האחרון ■ "רק על זה הייתי מעלה תחזיות צמיחה", סיכם

האם כלכלת ארה"ב בדרך להתאוששות אמיתית? לאחר הצמיחה האיטית יחסית שהציגה הכלכלה הגדולה במחצית הראשונה של שנת 2011, טוען אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים, כי נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו מעידים באופן סופי על תחילתה של מגמת התאוששות בארה"ב - "בלי תירוצים", לדבריו.

בסקירה שפרסם כהנוביץ' היום (א'), מתייחס הכלכלן הראשי של כלל פיננסים למדד האינדיקטורים המובילים בארה"ב לחודש אוקטובר שפורסם ביום ו' האחרון, והפתיע בעלייה חדה מהצפוי (0.9% לעומת צפי ל-0.6%).

"הביקורת נגד המדד הייתה שבנטרול ההרחבות המוניטאריות המלאכותיות של הפדרל ריזרב, היה המדד שלילי (ראו גרף)", מסביר כהנוביץ'. "אולם מדד אוקטובר פורסם בנטרול הגורמים שבשליטת ה'פד', וגם אז עלה בשיעור בגבוה ביותר מתחילת השנה".

מדד האינדיקאטורים מאותת על צמיחה
 מדד האינדיקאטורים מאותת על צמיחה

כהנוביץ' סיכם כי "אין יותר תירוצים", ולאור פרסום המדד המפתיע לטובה - "רק על זה הייתי מעלה תחזיות צמיחה". בתוך כך, הזהיר כהנוביץ' כי גם הבנק הגדולים בעולם העלו בשבוע החולף תחזיות צמיחה לארה"ב, "לרמה הגבוהה ביותר מזה שישה רבעונים".