איים על חברתו כי יתאבד אם תעזוב אותו - והורשע בסחיטה באיומים

זו הפעם הראשונה שסחיטה רגשית בין בני-זוג מתגבשת לעבירת סחיטה באיומים ■ השופט: האיומים פגעו בנקודת החולשה של האישה, כיוון שבעלה הקודם התאבד

גבר איים על בת-זוגו כי אם היא תעזוב אותו הוא יתאבד - ובית משפט השלום בתל-אביב הרשיע אותו לפני מספר ימים בעבירה של סחיטה באיומים.

מדובר בפעם הראשונה שבה סחיטה רגשית בין בני-זוג מתגבשת לעבירה של סחיטה באיומים. בין היתר נימק בית המשפט את החלטתו בכך שהאיומים פגעו בדיוק בנקודת החולשה של האישה, כיוון שבעלה הקודם התאבד.

במשך כשנה וחצי קיים הגבר המאיים, אהרון אסרף מתל-מונד, קשר זוגי עם האישה, א.ר. בשלהי חודש ינואר 2010 החליטה א.ר. לסיים את היחסים ביניהם, ומאז, במשך 4 חודשים, פעל אסרף בדרכים אובססיביות ובלתי חוקיות כדי לשכנע את א.ר. להשיבו לחיקה. בין היתר הניח אסרף בפתח ביתה של א.ר. עשרות מכתבים על מפתן דלתה, שלח לה מאות מסרונים וניהל אחריה מעקבים. בנוסף איים אסרף על א.ר. כי היה ותחליט לסיים את הקשר - בכוונתו להתאבד.

א.ר. התלוננה על התנהגותו של אסרף במשטרה, והפרקליטות החליטה לנקוט צעד חריג ולהעמיד את אסרף לדין, בין היתר בגין עבירה של סחיטה באיומים על בסיס התבטאויותיו כלפי א.ר.

"ייחוס העבירה של סחיטה באיומים המבוססת על איומים בהתאבדות הינו מהלך חריג ונדיר, ולא מצאתי מקרה זהה אשר נדון בפסיקה", כתב השופט בני שגיא בהחלטתו.

השופט הסביר כי על-פי רוב לא ייחשבו אמירות כאלה כעבירה פלילית, ואולם במקרה זה הוא החליט להחיל את העבירה של סחיטה באיומים על אמירותיו של אסרף, הן מכיוון שהוא חזר על האמירות שוב ושוב, "והן נוכח העובדה כי הן כוונו בדיוק לנקודת החולשה של המתלוננת על רקע התאבדותו של בעלה".

מפסק הדין עולה כי לא רק בת-הזוג לשעבר סבלה מהתנהלותו של אסרף.

את החלטתו סיים השופט בכך ששיבח את התובעת, עו"ד אלכסנדרה קרא מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), ואת בא-כוחו של הנאשם, עו"ד יעקב אוחנה, על כך שלמרות שלאורך המשפט הם מצאו את עצמם נתונים להתקפותיו הבוטות והבלתי פוסקות של אסרף, "הם הפגינו איפוק סבלנות אין-קץ, כושר עמידה והבלגה, וזאת לצד ניהול מקצועי וענייני של ההליך, תוך שמירה על זכויות הנאשם".

בנוסף על ההרשעה בסחיטה באיומים, הורשע אסרף גם בעבירות של פגיעה בפרטיות, הפרת הוראה חוקית והטרדה. (ת"פ 24353-01-10).