אאורה ממשיכה להתקדם לאולמה של השופטת אלשיך

מחזיקי האג"ח מנסים לאתר משקיע חדש, אך אם לא יימצא כזה, הם מתכוונים לפרק את החברה

חברת הנדל"ן אאורה , שבשליטת בועז משעולי ויוסף צליח, מתקדמת בצעדי ענק לאולם הפירוקים של השופטת המחוזיתורדה אלשיך. מחזיקי האג"ח של החברה, שאינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה, החליטו בעקבות אסיפה שהתכנסה ביום חמישי, להצביע על מינוי נציגות לאיתור משקיע חדש שיתפוס שליטה בחברה כחלק מהסדר חוב.

במידה שמהלך זה לא יצליח, מחזיקי האג"ח מתכוונים לפרק את חברת הנדל"ן ולחלק את התמורה, ככל שתהיה, על-פי חלקם היחסי בחוב מתואם של 260 מיליון שקל (!) ב-6 סדרות אג"ח שהנפיקה החברה.

אאורה עוסקת בייזום והחזקה של נדל"ן מניב וביזמות בנייה למגורים. החברה נקלעה למשבר קשה, בעיקר על רקע השקעות כושלות שביצעה במזרח אירופה. מתחילת השנה צנחה מניית אאורה בכ-85%, למחיר המשקף לה שווי של כ-26 מיליון שקל בלבד. האג"ח נסחרות ב"תשואת זבל" של אלפי אחוזים, המלמדת על אי-אמון המשקיעים ביכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה.

אאורה מנהלת בחודשים האחרונים מלחמת הישרדות, ובאחרונה ביקשה מהמוסדיים להיכנס עימם למו"מ להסדר חוב; אלא שבין הצדדים שורר חוסר אמון, ומרבית הנושים הבלתי מובטחים החליטו שכל עוד בעלי השליטה לא מזרימים 15 מיליון שקל לקופת החברה, הם מסרבים להידבר עימם ומאיימים בפירוק.

הנכסים העיקריים של אאורה השקעות הם 60% בחברת אאורה ישראל (פרויקטים להקמת 1,300 יח"ד) ו-35% בבניין בניו יורק. ברומניה החברה מחזיקה בשותפויות שונות עם החברות GTC וגירון. על פי דוחות הרבעון השני, לחברה התחייבויות (במאוחד) של 560 מיליון שקל.

נזכיר כי מלבד הפגיעה האפשרית בבעלי השליטה ובמחזיקי האג"ח, קריסה של אאורה תסב הפסד כבד גם לאקסלנס. בדצמבר 2010 רכש בית ההשקעות, בדרך של הקצאה, 5.2% ממניות החברה תמורת 8 מיליון שקל.