"לא הגענו לתחתית; בעלי עניין לא קונים מניותיהם החבוטות"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "בעלי העניין מעדיפים להתרכז ברכישה חוזרת של חוב - אין להם עניין כלכלי במניות שלהם"

בצל הירידות בשוק המקומי, "ראוי לשים לב כי רובם המכריע של בעלי הבית בחברות המרכזיות במשק לא 'פותח את הארנק' ורוכש את מניותיהם החבוטות", מציין יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון בסקירה היום (א').

פגוט מביא לתשומת הלב כי מי מבין בעלי העניין שכן מבצע רכישות חוזרות, "מעדיף כבר ברוב המקרים להתרכז ברכישה חוזרת של חוב, מה שמלמד אותנו הן על רמת הנזילות המוגבלת של בעלי העניין הגדולים במשק והן על העניין הכלכלי אשר הם מגלים במניות שלהם".

לטענתו של פגוט, ככל הנראה גם 'בעלי העניין' בחברות הגדולות במשיקים מניחים ש"התחתית במחירי המניות טרם סומנה", וצופים המשך אפשרי של ירידות נוספים בשווקים הגלובליים ובבורסה המקומית.

עוד מתייחס פגוט להסדר החוב שהציע יצחק תשובה לנושיה של דלק נדל"ן, ומכנה אותו "שמן דליק למדורה הבוערת בשווקים". "הדבר האחרון שהשוק היה צריך הוא אובדן אמון באילי ההון", מסביר פגוט. "כיוון שמדובר בתשובה אחזקותיו בתחום הגז נפגעות, כיוון שהשוק מבין שתשובה עלול להיקלע לקשיים - ובלי מימון הגז לא יזרום".