מכרז הסלולר של הרכבת: אף אחת מהחברות לא ניגשו

לטענת 3 חברות הסלולר: המכרז לא כלכלי ■ לפי מקורות המקורבים למכרז, העלתה הרכבת דרישות מרחיקות לכת, שאינן מקובלות בקרב לקוחות עסקיים

רכבת ישראל כנראה חשבה שתוכל לנצל את התחרות הגוברת בשוק הסלולר לטובתה, ואולם נראה כי היא לא לקחה בחשבון שהחברות הסלולריות הגדולות מוכנות לשחיקת מחירים, אך לא להפסדים. לאחר שאתמול (א') פורסם ב"גלובס" כי חברת פלאפון פרשה מהמכרז, נודע גם כי פרטנר וסלקום החליטו שלא להגיש הצעות. הסיבה: מדובר במכרז לא כלכלי.

לפי מקורות המקורבים למכרז, העלתה הרכבת דרישות מרחיקות לכת, שאינן מקובלות בקרב לקוחות עסקיים: ברכבת דרשו 1,300 מכשירים בלבד, שיינתנו בחינם, שליש מתוכם מכשירי אייפון או גלקסי. נוסף לכך, דורשת הרכבת מחיר מקסימום של 18 אגורות לדקת שיחה, ו-15 אגורות להודעת SMS.

עוד דורשת הרכבת, להחליף מכשירים מתי שתרצה, לקבל חבילות גלישה בנפחים גבוהים מאוד ובעלויות זולות מאוד, וכן לקבל תעריפי נדידה בחו"ל במחירים נמוכים. בשבוע שעבר החליטה פלאפון, שבשירותיה משתמשת רכבת ישראל זה 12 שנה, לפרוש מהמכרז. לפלאפון יתרון מובנה על המתחרות, משום שהיא משמשת כספקית ותיקה, והאתרים שלה פרוסים כדי לתת מענה מיטבי לרכבת.

ל"גלובס" נודע שהרכבת האריכה המועד לסגירת המכרז לשבוע הבא, כנראה בשל הערות החברות הסלולריות. מהרכבת לא נמסרה תגובה.