שירביט: 36 מיליון שקל לשחר גרינשפן? לא תחיה יותר מ-14 שנה

חברת הביטוח בביהמ"ש: "יש ניסיון להכפיש את החברה. לא ייתכן כי יבוצע נגד שירביט קמפיין מתוכנן, הפורט על הרגש ומסתיר באופן מניפולטיבי את העובדות"

"שירביט מגישה בקשות לבית המשפט ואת התשובות שומעת מהעיתונות. זה משפיע על בית המשפט... קיים ניסיון להכפיש את החברה ולפגוע בה מבחינה עסקית" - כך טען היום (ג') עו"ד יוסף נחשון, בא-כוחה של חברת הביטוח שירביט, במסגרת דיון בתביעה האזרחית שהגישו הורי הנערה שחר גרינשפן, שנדרסה לפני כשנה וחצי על-ידי הנהג השיכור מרק פטריק, נגד שירביט, המבטחת של פטריק בביטוח חובה, ונגד פטריק עצמו.

תביעתה של משפחת גרינשפן, שבתם נמצאת במצב רפואי שמוגדר "צמח", היא בסך של כ-36 מיליון שקל.

לדברי שירביט, הסכומים שצריכה לקבל המשפחה הם נמוכים בהרבה, בין היתר מכיוון שתוחלת חייה של גרינשפן לא צפויה לעלות על 14 שנה מיום התאונה.

מנגד, משפחת גרינשפן טוענת כי תוחלת חייה של גרינשפן תהיה נורמלית בזכות הטיפול הרפואי שאותו היא מקבלת, אם תמשיך לקבלו.

בתגובה לטענות בא-כוחה של שירביט אמרה באת-כוחה של משפחת גרינשפן, עו"ד ענת קאופמן, כי אף אחד לא ימנע ממשפחת גרינשפן להתבטא בתקשורת. "חברי אולי התבלבל, אנחנו לא חיים בעולם השלישי. זו מדינת ישראל, מדינה דמוקרטית שבה דיוני בית המשפט פתוחים. משפחת גרינשפן רשאית לעשות מה שהיא רוצה", אמרה עו"ד קאופמן, שציינה עוד כי זוהי זכותה המלאה של משפחת גרינשפן "להוציא את תסכוליה בתקשורת".

דבריו של עו"ד נחשון התייחסו לפרסומים שהיו בתקשורת בחודשים שמאז התאונה המזעזעת בעניינה של שרביט. יצוין כי במארס 2011 מתחה עו"ד קאופמן ביקורת חריפה על התנהלות שירביט בראיון שנתנה ל"גלובס".

בין היתר סיפרה אז עו"ד קאופמן כי "עם ההחלטה על העברתה של שחר (מבית-החולים) לביתה, פנינו לשירביט שביטחה את פטריק בביטוח חובה, וביקשנו שיעבירו תשלומים של מיליוני שקלים למימון השהייה של שחר בבית. העברת הילדה לביתה הצריכה התארגנות מורכבת, שכוללת מערך טיפול רפואי יקר, אביזרי שיקום, סיעוד, הכנת יחידת דיור והתקנת מעלית. שירביט סירבה להעביר את התשלומים, וגם הפעם הצלחנו לכפות את העברתם רק באמצעות בית המשפט. כנראה זו הדרך היחידה להשיג דברים במדינה".

לפני כשנתיים נדרסה גרינשפן על-ידי הנהג השיכור מרק פטריק. המקרה עורר סערה ציבורית, לאחר ששופטת התעבורה בפתח-תקווה, טל אוסטפלד, גזרה על פטריק במסגרת הסדר טיעון קנס כספי של 1,000 שקל ועבודות שירות של 600 שעות. בעקבות גזר הדין פירסמה יעל, אחותה של שחר, מכתב בפייסבוק, שבעקבותיו התעוררה סערה ציבורית.

"האדם שלקח מאחותי את החיים, שהרס משפחה שלמה, הולך לחיות את חייו כאילו דבר לא קרה", כתבה יעל.

בהמשך חשף "גלובס" כי שופט בית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה, אלי אנושי, ייצג לפני מינויו לשופט את הנהג מרק פטריק בפני השופטת אוסטפלד, וכי עורך הדין שייצג את פטריק בפני השופטת שנתנה את גזר הדין המקל הוא לא אחר מעו"ד דניאל אנושי, אביו של השופט אלי אנושי, עמיתה של אוסטפלד בבית המשפט.

שירביט מסרה בתגובה כי היא פועלת ללא רבב בעניינה של גרינשפן וללא ביקורת מצד השופטת. "שירביט מעבירה תשלומים תכופים כנדרש ומנסה למצוא דרכים יצירתיות לסייע פיננסית למשפחת גרינשפן ונמנעת מלחשוף את כל הידוע לה, מתוך הבנה מלאה כי כאבה של המשפחה בלתי נסבל. יחד עם זאת, יש להכיר בעובדות ובמצב המשפטי, ולא ייתכן כי יבוצע נגד שירביט קמפיין מתוכנן, הפורט על נימי הרגש ומסתיר באופן מניפולטיבי את העובדות ואת הפעולות שננקטו".