מניית היום: מזנקת ב-15% בעקבות הסכם חשוב בארה"ב

חתמה על הסכם הסדר תשלומים ראשון בשוק האמריקאי עם חברת MultiPlan ורשת הביטוח PPO מהגדולות בארה"ב לה כ-20 מיליון אמריקנים חברים

מניית חברת גליקומיינדס רושמת עלייה חדה במסחר בבורסה, לאחר שאתמול זינקה בכ-17%. זאת, לאחר שאתמול דיווחה החברה כי חתמה באמצעות חברת בת על הסכם הסדר תשלומים ראשון בשוק האמריקאי עם חברת MultiPlan ורשת הביטוח PPO מהגדולות בארה"ב לה כ-20 מיליון אמריקנים חברים, 900 אלף ספקי שירות רפואי הכוללים: בתי-חולים, מרפאות, מעבדות, רופאים וספקים הפועלת מול כ-1,400 מבטחים.

על-פי ההסכם בדיקות החברה לטרשת נפוצה יוכרו כשירות מחוץ לרשת בתמורה להנחה של 10% ממחיר המחירון וניכוי ההשתתפות העצמית של המבוטח.

בתחילת החודש הודיעה החברה היא נכנסת לפעילות גם בשוק הישראלי: החברה קיבלה אישור ממשרד הפטנטים הישראלי לרישום פטנט עבור תהליך לביצוע אבחון מוקדם וניהול של מחלת הטרשת הנפוצה. האישור מאפשר לחברה לשווק ולמכור את הבדיקות הייחודיות לאבחון טרשת נפוצה בישראל, והיא החלה לעשות זאת מה-1 בנובמבר 2011.

אישור רישום פטנט זה מרחיב ומחזק את הקניין הרוחני של גליקומיינדס ומהווה המשך להגנה הפטנטית הענפה שבידי החברה, לה יותר מ-100 פטנטים מאושרים ורשומים בעולם. בשלב הראשון, הבדיקות שישווקו לא יכוסו במסגרת סל הבריאות, והן תבוצענה באופן פרטי, אך בכוונת גליקומיינדס לפעול להכנסת הבדיקות גם לסל התרופות.

החברה משווקת כיום את הבדיקות בעיקר בשוק האמריקני, כאשר החלה למכור את מוצריה בשוק בארה"ב לפני כשנה. הבדיקות שתבצע בישראל יישלחו למעבדה בקליפורניה, שם יתבצע העיבוד המתקדם של בדיקות הדם. הדיקות של גליקומיינדס מקצרות את משך האבחנה של המחלה ומנבאות את מהלך התפתחות מחלת הטרשת הנפוצה. למוצרי החברה אין מוצרים מתחרים, והיא מעריכה את פוטנציאל השוק לבדיקות למחלה בכ-1 מיליארד דולר.