הסכסוך המסחרי נמשך: נתק במגעים בין אסם וחצי חינם

שני הצדדים מצויים בסכסוך מסחרי שהיקפו מוערך ב-4-4.5 מיליון שקל ■ את מדפי אסם ברשת חצי חינם ממלאים כעת מוצרים של חברות אחרות

נתק במגעים בין רשת חצי חינם לאסם. שבועיים לאחר פרוץ הסכסוך המסחרי בין השתיים, בדיקת "גלובס" הבוקר (ד') מגלה כי מותגי אסם עדיין נעדרים ממדפיה של חצי חינם. רשת חצי חינם גם לא החזירה למדפים את המוצרים המופצים על-ידי חברת אסם, כמו מוצרי עוף טוב ודורות.

נזכיר כי לפני שבועיים הסירה רשת חצי חינם את כל מוצריה של חברת אסם מהמדפים. הרשת הורידה את במבה, ביסלי, קטשופ אסם, דגני בוקר נסטלה, טבעול, סלטי צבר, מרקי אסם, עוגות הבית, מוצרי האפייה של אסם וכן את המוצרים המופצים על-ידי חברת אסם. חצי חינם השאירה על המדפים את מטרנה, בשל הביקוש הקשיח, ואת גלידות נסטלה.

הסכסוך נסוב על תשלומים שחצי חינם דורשת מאסם בגין מבצעי מכירת מוצרים שהתקיימו ברשת. לכך נוסף גם סכסוך בגין דרישת הרשת לתשלומים עבור הסניף שחצי חינם פתחה באם המושבות בפתח-תקווה לפני מספר חודשים. הסכום שנמצא במחלוקת בין הצדדים עומד על 4-4.5 מיליון שקל.

לפי שעה הצדדים מתבצרים בעמדתם אך גם נזהרים שלא להחריף עוד יותר את הסכסוך. מנכ"ל ומבעלי חצי חינם, זקי שלום, שתקף תחילה את אסם על עליות המחיר שביצעה, החליט שלא להתבטא בנושא: וגם אסם, שמיהרה להוציא הודעה על החוב לכאורה שיש לחצי חינם כלפיה, נוקטת אותה אסטרטגיה.

מי שסייר אתמול (ג') בסניפי חצי חינם גילה כי מדפיה הממותגים של חברת אסם מלאים במוצרים של חברות אחרות. מדפי הפסטות עמוסים בפסטה "אותנטי", מדפי המרקים עמוסים במוצרי "ויטה", שקדי מרק "mana" החליפו את שקדי המרק של אסם וכך הלאה.

חצי חינם גם מציעה מבצעים על המוצרים המתחרים במוצריה של חברת אסם. כך, למשל, חטיף "שוש" של עלית 80 גרם (המתחרה בבמבה) נמכר במבצע של 4 אריזות ב-10 שקלים - מחיר נמוך משמעותית ממחיר במבה אסם באותו הגודל.

הלקוחות ברשת חצי חינם מגיבים באופן מעורב. ליאור סולומון מראשון-לציון מושך קטשופ של "טל וטרי" מהמדף ותומך ברשת. "נראה שחצי חינם צודקת, כי אני מבין שאסם חייבים להם כסף. חסרים לנו המוצרים של אסם שהתרגלנו אליהם - טבעול, פסטה אסם ושום דורות. אישתי הלכה למקום אחר לקנות מה שחסר כאן".

- אתה חושב שאם אסם תיכנע זה יוזיל לך את המחירים?

"לא נראה לי. המלחמה היא בין רשתות השיווק".

באסם אומרים כי הם העבירו לחצי חינם מכתב רשמי שבו נתנו לה ארכה להסדרת החוב.

נזכיר כי בסכסוך הקודם בין הצדדים, שפרץ באוגוסט 2010, הסכימה אסם לשלם לרשת חצי חינם סכום של 3.5 מיליון שקל, כהשתתפות בפתיחת סניף הרשת בהוד-השרון.