נוקיה-סימנס מפטרת 17,000 עובדים; תתמקד בעסקי סלולר

במסגרת מהלכי התייעלות, יצרנית ציוד התקשורת נוקיה-סימנס מקצצת בכוח האדם, במטרה לשפר את הרווחיות ולהביא לחיסכון של כמיליארד אירו עד 2013

כפי שדווח ב"גלובס" כבר בחודש יולי, נוקיה-סימנס מפטרת 17 אלף מעובדי החברה ברחבי העולם במסגרת מהלכי התייעלות, ועוברת להתמקד בעסקי הסלולר - בתשתיות מובייל, בניהול חוויית הלקוח ושירותים נוספים.

החברה לא מסרה באילו מדינות בעולם יפוטרו העובדים. המהלך נובע מביצועים חלשים של יצרנית ציוד התקשורת, והיא צופה כי הוא יוביל לחיסכון של כמיליארד אירו עד 2013, באמצעות קיצוץ בהוצאות התפעוליות.

"אנחנו חייבים לנקוט באמצעים הכרחיים כאלה כדי לשמור על יכולתנו להתחרות בטווח הארוך", אמרו בחברה. "המהלך גם יוביל לשיפור ברווחיות שלנו בשוק הטלקום העולמי המאתגר".

נוקיה-סימנס, נזכיר, הוקמה כמיזם משותף של נוקיה הפינית וסימנס הגרמנית. החברה רשמה אשתקד רווח של 254 אלף דולר בעבור כל עובד המועסק בשורותיה - נמוך ב-19% מזו של מתחרתה אריקסון. החברה לא הצליחה להציג רווחיות בכל הרבעונים פרט לאחד, מאז הקמתה באפריל 2007.

עם זאת, מספר העובדים בחברה גדל מ-60 אלף ל-73 אלף בפרק זמן זה. בנובמבר 2009 הודיעה החברה כי היא מתכננת לקצץ 7%-9% מ-64 אלף העובדים שהיו לה בזמנו, כדי לחסוך 500 מיליון אירו בהוצאות התפעול השנתיות שלה. תוכנית זו לא יצאה אל הפועל.