שיכון ובינוי מכרה רק 53 דירות ברבעון 3: "הענף בהאטה"

החברה מדווחת על עלייה של 7% בהכנסות ורווח נקי של 82 מיליון שקל ■ בדוחות מתואר הקיפאון בשוק הנדל"ן: "עצירת עליית מחירי הדירות למגורים בולטת במיוחד בדירות חדשות"

שיכון ובינוי דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2011. החברה דיווחה על הכנסות של 1.3 מיליארד שקל ברבעון, עלייה של 7%, אשר סבלו מהשפעה מקזזת של שערי חליפין במדינות השונות בהן פועלת החברה - כאשר אלמלא ירידת שער החליפין של הדולר, היו ההכנסות גבוהות ב-8 מיליון שקל יותר.

בשורה התחתונה, הירידה בהוצאות המימון סייעו לחברה לרשום שיפור ברווח הנקי הרבעוני בשיעור של כ-5.8% והוא הסתכם בכ-82 מיליון שקל.

הרווח הגולמי עלה ב-11.5% ל-238 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד בכ-29.9%. החברה סיימה את חודש ספטמבר עם צבר הזמנות של כ-9 מיליארד שקל, מתוכו כ-7 מיליארד שקל בפרויקטים בחו"ל. החברה תחלק דיבידנד בסך של 185 מיליון שקל.

דוחות החברה מספרים גם את הסיפור העגום של שוק הנדל"ן הישראלי ברבעון השלישי; השוק, כידוע, חווה האטה חריפה, ובדוחות החברה נכתב כי החברה מכרה רק 53 דירות ברבעון השלישי, לעומת 174 דירות ברבעון המקביל אשתקד. בחודשים ינואר-ספטמבר היא מכרה 388 דירות, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד נמכרו 600 יח"ד.

"במהלך שנת 2011, ובמיוחד ברבעון השלישי, מאופיין ענף הבנייה בהאטה בביקושים תוך המשך הגידול בהיצע", נכתב בדוחות. "גורמים אלו תומכים בעצירת עליית מחירי הדירות למגורים וייתכן שישפיעו אף בכיוון ירידת מחירים לאחר העליות החדות במחירים בתחום הבנייה למגורים שאפיינו את שנת 2010. עצירת עליית מחירי הדירות למגורים בולטת במיוחד בדירות חדשות. בנוסף, נרשמה ירידה משמעותית ברמת המינוף של רוכשי דירות להשקעה, עובדה הנובעת בין היתר מצעדי בנק ישראל ומשרד האוצר במחצית השנה האחרונה".

עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי, אמר כי "לקבוצה מנועי צמיחה איתנים המאפשרים לה המשך יצירת ערך לבעלי המניות גם בתקופות של תנודתיות בכלכלה העולמית. הקבוצה מוסיפה לקדם תהליכי הצפת ערך, גם במגזר הזכיינות וגם בפעילותה בתחום הנכסים המניבים".