עזריאלי הפסידה 235 מ' ש' בגין החזקות בלאומי הרבעון

קבוצת עזריאלי דיווחה על גידול בהכנסות משכר דירה, שהסתכם ב-250 מיליון שקל ■ לחברה שווי מזומנים בהיקף 1.5 מיליארד שקל ■ שיעור התפוסה בכלל הנכסים קרוב ל-100%

קבוצת עזריאלי מדווחת הבוקר (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2011, כשהיא מציגה גידול של 12% בהכנסות משכר דירה, אולם מציגה ירידה ברווח הנקי ככל הנראה בעיקר עקב תזמון שיערוך נכסים.

ה-NOI (הכנסות משכר דירה, הקמה ורכישה של נכסים חדשים) הסתכם ב-250 מיליון שקל, עלייה של 12% ביחס ל-NOI של 224 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-NOI מנכסים זהים, המייצג בעיקר את הצמיחה הפנימית משכר דירה, עלה ב-6% ביחס לרבעון המקביל.

בשורה התחתונה, עזריאלי מדווחת על רווח נקי של 188 מיליון שקל, בהשוואה ל-251 מיליון שקל בתקופה המקבילה. נציין כי הירידה ברווח נובעת מהעובדה בשנה שעברה ביצעה עזריאלי שיערוכים לשווי נכסים ברבעון השלישי, ואילו השנה צפוייה לבצע שיערוך זה בסוף השנה - ולהביאו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי. נציין כי בגין החזקות עזריאלי במניות בנק לאומי (כ-4.8%), ספגה הקבוצה הפסד של 235 מיליון שקל.

לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, וכן תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ונכסים שאינם משועבדים בשווי 8.5 מיליארד שקל.

לחברת עזריאלי כ-2,600 שוכרים, כאשר נכון לתקופת הדוח שיעור התפוסה של הקבוצה עומד על 100% במגזר המסחרי וקרוב ל-100% במגזר המשרדים.

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "הצמיחה החזקה בעסקי הליבה של הקבוצה משקפת היטב את יכולות הניהול ומהלכי ההשבחה שלנו; מעבר לכך, אנו ממשיכים להתמקד בהשקעה נרחבת בבניית מנועי הצמיחה העתידיים עם היקף השקעות מוערך של מעל ל-3 מיליארד שקלים, הצפויים להוסיף כ-50% נוספים לשטחי הנדל"ן של הקבוצה בחמש השנים הקרובות".

נציין כי אתמול עדכנה חברת הדירוג מעלות את דירוג אגרות החוב של החברה והעלתה אותו לדירוג "AA" יציב, בין היתר, בהתבסס על מעמדה האיתן של החברה, הפרופיל הפיננסי החזק של החברה, לרבות המינוף הנמוך ויחסי כיסוי החוב האיתנים.