ההתגוששות נמשכת: צרפת לוחצת על גרמניה בעניין האג"ח

בצרפת ממשיכים ללחוץ על גרמניה להסכים להנהגת אגרות חוב כלל אירופאיות ■ צרפת גם קוראת להתערבות אגרסיבית יותר של הבנק המרכזי, עניין שגרמניה מתנגדת אליו בתוקף

ההתגוששות בין צרפת לגרמניה לגבי אגרות החוב האירופאיות נמשך. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי המשיך ללחוץ היום על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנושא אגרות החוב הכלל אירופאיות, נושא שגרמניה מתנגדת לו בתוקף, וקרא לאפשר לבנק המרכזי האירופי לבצע צעדים נחרצים על מנת להציל את שוק אגרות החוב הקורס של אירופה.

הקריאה באה היום במסגרת פגישה משולשת שנערכה בשטרסבורג שבצרפת, בין הנשיא הצרפתי, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת איטליה החדש מריו מונטי. הפגישה נועדה לדון בפיתרונות אפשריים למשבר החוב באירופה, ונסיון לגבש תוכנית חדשה שתדרוש מהמדינות החברות בגוש האירו מדיניות פיסקלית מהודקת יותר, בתמורה לסיוע כספי מהבנק המרכזי.

בכירים בצרפת מקווים שגרמניה לשגת מעמדתה שמתנגדת להתערבות נרחבת של הבנק המרכזי האירופי בפיתרון המשבר, בטענה שגרמניה חוותה על בשרה את השלכות המשבר עם עם ההנפקה הכושלת של אגרות החוב שלה.

"יש דחיפות בתהערבות של הבנק המרכזי האירופי, אנחנו נדבר על זה היום בשטרסבורג", אמר שר החוץ הצרפתי אלן ג'ופ בראיון לתחנת רדיו מקומית לפני הפסגה המשולשת בין מנהיגי שלושת הכלכלות הגדולות ביותר באיחוד האירופי. "אני חושב ומקווה שהחשיבה שלנו תשתכלל, ושלבנק המרכזי יהיה תפקיד יותר משמעותי בהחזרת אמון המשקיעים לאירופה".