אבו מאזן וחאלד משעל נפגשו היום לפגישת פיוס בקהיר

הפגישה הוגדרה ע"י חמאס כ"חיובית" ■ "פתחנו דף חדש של שותפות בכל הנוגע לבית הפלסטיני", אמר משעל בתום הפגישה

בקהיר התקיימה היום (ה') פגישת פיוס בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ליו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. גורמים בחמאס הגדירו את המפגש "חיובי".

הפגישה בין השניים נערכה בבית מלון בקהיר, ונמשכה כשעתיים. הנושאים שעלו על הפרק, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, היו הקמת ממשלת אחדות פלסטינית, הסכמה על הליך הקמת הממשלה ותאריך בו יערכו הבחירות.

"דנתי עם משעל בכל הסוגיות הקשורות לפיוס", אמר בתום הפגישה אבו מאזן. "האווירה הייתה חיובית, אין בינינו כל מחלוקת עד כה. הסכמנו לפעול כשותפים באחריות משותפת". משעל מצדו אמר לעיתונאים בתום הפגישה: "ברצוני להרגיע את העם שלנו ואת האומה הערבית והאסלאמית. פתחנו דף חדש של שותפות בכל הנוגע לבית הפלסטיני".

בקרוב יערכו פגישות נוספות

על פי הדיווחים שמגיעים ממצרים, במהלך הפגישה הסכימו אבו מאזן ומשעל להשלים את תהליך הפיוס בפגישות נוספות של משלחות שאמורות להגיע בהמשך לקהיר מעזה ומרמאללה.

לפגישה עם יו"ר הלשכה המדינית משעל, הגיעו גם סגן יו"ר הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק, ובכירים רבים, חברי הלשכה בדמשק מוחמד נאסר, עיזאת א-ראשק, חליל אל- חייה וניזאר עוואד. זמן קצר לפני הפגישה אמר משעל כי הוא מצפה שהפגישה תניב פירות והוסיף: "התנועה המוסלמית תגיע להסכם על רשות משותפת בשטחים הכבושים עם זהות של אומה אחת".