האמריקנים מסתערים על החנויות; עשרות פצועים קל

(עדכון) - איגוד הקמעונאות הלאומית של ארה"ב מצפה שכ-152 מיליון בני אדם יגיעו לחנויות בסוף השבוע - עלייה של יותר מ-10% ביחס לשנה שעברה ■ "זה יהיה יום שישי השחור הגדול בהיסטוריה"

"יום שישי השחור" נמצא בעיצומו, כאשר המוני אמריקנים צובאים משעות הלילה על חנויות האלקטרוניקה, המשחקים ורשתות השיווק כדי לרכוש מוצרים לקראת החגים בהנחות.

איגוד הקמעונאות הלאומית של ארה"ב מצפה שכ-152 מיליון בני אדם יגיעו לחנויות בסוף השבוע - מדובר על עלייה של יותר מ-10% ביחס לשנה שעברה.

בסך הכל היום הראשון והעמוס ביותר של עונת קניות של חגי סוף השנה נפתח ללא אירועים מיוחדים. בלוס אנג'לנס, עם זאת, התקבל דיווח על כ-20 פצועים קל מתרסיס פלפל שריססה אישה שרצתה לזכות ב"יתרון תחרותי" לפני פתיחת חנות וול מארט מקומית.

למעשה, כבר בימים האחרונים החלו חברות ורשתות גדולות בשיווק מסיבי והנחות, כאשר רשתות כוול מארט , גאפ וטויז אר אס מציעות תוכניות פריסת תשלומים לקניות. אנליסטים מצפים לעונת קניות תחרותית יותר מבשנה שעברה, לאור שיעור האבטלה הגבוה, משבר החוב באירופה ונתוני המאקרו העגמומיים בארה"ב.

"השנה נצא לקניות, אולם אני לא חושבת שנקנה הרבה כמו בדרך כלל. בגלל המיתון, אנחנו לא הולכים לקנות הרבה", אמרה קונה בטויז אר אס.

מנכ"ל טויז אר אס, ג'רלד סטורץ', צופה דווקא האצה בקניות השנה: "יום שישי השחור הולך להיות עצום. עם איך שהכלכלה נראית כרגע, הלקוחות אוהבים הנחות. זה חשוב יותר מאי פעם. זה יהיה יום שישי השחור הגדול בהיסטוריה".