כוננות גבוהה בסיני מחשש לפיגוע; צינור הגז פוצץ שוב

כוחות הביטחון המצריים העלו את רמת הכוננות לגבוהה ביותר, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל על כוונת מחבלים של ארגוני ג'יהאד עולמי לבצע פיגוע באזור

מצב חירום בסיני: כוחות הביטחון והמשטרה החליטו להעלות את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר באזור אל-עריש ומחוזות נוספים בצפון סיני - בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל כל כוונת ארגוני ג'יהאד עולמי לבצע פיגועים באזור, כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". זמן קצר אחרי ההתרעה דווח על פיצוץ נוסף, שישי במספר, בצינור המוביל גז לישראל ולירדן באזור.

על פי הדיווחים, לפחות 2,500 מחבלים פועלים באזור, ובכוונתם להוציא לפועל פיגועים נגד כוחות משטרה וביטחון מקומיים. זאת, "כנקמה על מעצרם לאחרונה של 6 פעילי ג'יהאד בסיני וסיכול פיגוע שתכננו לבצע".

מקורות ביטחוניים במצרים אמרו לסוכנות הידיעות כי על פי המידע המודיעיני שהתקבל, המחבלים מתכוונים "לנצל את אירועי כיכר 'תחריר' ביום שישי על מנת לבצע אחד הפיגועים הגדולים נגד גורמי הביטחון במצרים". לדברי המקורות, "אם יהיה צורך - יתערבו מסוקי קרב באירוע טרור באחד האזורים בצפון סיני".

שלשום בשעות הלילה נהרגו שני שוטרים מצרים בגבול ישראל-מצרים, מאש מבריחי סימים, בשתי תקריות ירי שאירעו באזור הגבו. כוח של יחידת "אגוז" של גולני, שעסק בפעילות שגרתית בסמוך לגבול עם מצרים זיהה קבוצת חשודים חמושים שחדרו לישראל ככל הנראה על מנת לבצע הברחה. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד לעברם ומשלא נענו לקריאותיו לעצור, בוצע לעברם ירי לעבר פלג הגוף התחתון.

החשודים השיבו באש לעבר כוח צה"ל. במהלך חילופי האש זיהו החיילים פגיעה באחד החשודים. בסריקות שנערכו בתום האירוע נמצאו בסביבתו רובה קלצ'ניקוב, אקדח וחפץ חד המשמש לחיתוך. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל ולא נגרם כל נזק.