יש הסכם: ליגת ה-NBA חוזרת לפעילות

הושג סיכום עקרוני בין ארגון השחקנים לבין ראשי הליגה על סיום השביתה ■ הכיוון: תיערך ליגה מקוצרת בת 66 משחקים שתצא לדרך ב-25 בדצמבר

בשורה גדולה לחובבי ה-NBA: בתום ישיבה שנמשכה 15 שעות בניו יורק הצליחו ארגון השחקנים וראשי הליגה להגיע להסכם עקרוני לסיום השביתה בליגה, בתום 149 ימים של קיפאון. ההסכם עדיין דרוש כמה עניינים משפטיים, כולל משיכת התביעה שהגישו השחקנים נגד הליגה ובעלי הקבוצות.

שני הצדדים אישרו בתום המו"מ לתקשורת, כי עונת 2011/12 תיערך במתכונת מקוצרת של 66 משחקים (במקום 82), והעונה תחל ב-25 בדצמבר. ב-9 בדצמבר ייפתחו באופן רשמי מחנות האימונים של הקבוצות, ובאותו מועד גם ייפתח שוק הפרי-אייג'נטס שיאפשר לקבוצות להתחיל ולהחתים את השחקנים החופשיים בשוק. יתר השחקנים שחתומים על חוזים, יחזרו אוטומטית לקבוצות שלהם, ובכללם גם שחקני ה-NBA שחתומים באירופה. כזכור, לא פחות מ-62 שחקני NBA חתמו במהלך השביתה מעבר לים, כולל 22 שחקנים שחתמו בקבוצות יורוליג. מכבי ת"א תאבד את ג'ורדן פראמר, שמחזיק בחוזה בניו ג'רזי נטס וייאלץ כעת לחזור לקבוצתו. עמרי כספי שמחזיק בחוזה בקליבלנד קבאלירס והיה אמור להצטרף למכבי ת"א בינואר, יחזור גם הוא לקבוצתו בארה"ב ולא יצטרף לצהובים.

"הגענו להסכם עקרוני שעדיין דרוש כמה אישורים והסכמות, אבל אנחנו אופטימיים שהכל עבור ושהליגה תיפתח ב-25 בדצמבר", אמר הקומישינר דייויד סטרן. יו"ר ארגון השחקנים, בילי האנטר, אמר: "חשבנו שנכון עבור שני הצדדים להגיע להסכמה ולהציל את העונה".

כזכור, שחקני ה-NBA נאבקים עם הנהלת הליגה ובעלי הקבוצות כיצד לחלק את ההכנסות השנתיות של הליגה שעומדות על כ-4.3 מיליארד דולר. תחת ההסכם הקיבוצי הישן, קיבלו השחקנים 57% מההכנסות, בעוד שהבעלים קיבלו 43% בלבד; כעת מסתמן שהחלוקה בין הצדדים תעמוד על 50%-50%.

לפי הדיווחים, סוגיית חלוקת ההכנסות - שהיתה גם הסוגיה המשמעותית ביותר במחלוקת בין הצדדים - נסגרה סופית היום. מחר אמורים הצדדים להמשיך ולדון בסוגיות מפתח נוספות, כגון אפשרות לבדיקות סמים, סוגיות הנוגעות לדראפט ועוד.