תוכנית הקיצוצים של מנצ'סטר סיטי: 20 שחקנים יעזבו

מוליכת הפרמיירליג שוברת את הראש כיצד לעמוד ברגולציות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א; התוכנית: צמצום נרחב בהיקף סגל השחקנים, שמכיל כיום 63 כדורגלנים

האם מנצ'סטר סיטי בכל זאת תצליח לעמוד ברגולציות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א? מוליכת הפרמיירליג, שדיווחה בשבוע שעבר על הפסדי שיא בכדורגל העולמי של קרוב ל-200 מיליון ליש"ט, נראית על הנייר כמועמדת הבכירה לספוג סנקציות מארגון הכדורגל האירופי, שחוקיו החדשים מחייבים קבוצות לרשום הפסד מקסימלי של 38.5 מיליון ליש"ט בשלוש עונות.

עם זאת, בסיטי מתחילים, לפי ה"דיילי טלגרף", לעבוד על תוכנית קיצוצים שאמורה להפחית באופן ניכר את ההפסדים של המועדון. הקבוצה מעסיקה כיום 63 כדורגלנים מקצועניים (23 מושאלים לקבוצות אחרות), והשאיפה שלה היא למכור או לסיים את ההתקשרות עם לפחות 20 שחקנים במהלך שני חלונות ההעברות הקרובים. סגל שיכלול 40 עד 43 שחקנים יעזור לסיטי להפחית את היקף המשכורות שלה, שהסתכם אשתקד ב-174 מיליון ליש"ט (סכום הגבוה ב-21 מיליון ליש"ט מסך הכנסות המועדון).

קרלוס טבז, אחד המרוויחים הגדולים בקבוצה, צפוי להימכר כבר בינואר, ככל הנראה למילאן האיטלקית. העסקה הזאת, שתכניס לסיטי עשרות מיליוני ליש"ט ותחסוך לקבוצה את שכר העתק של החלוץ הארגנטיני, תהווה בלון חמצן משמעותי למועדון.

במקביל, עובדים במועדון על הגדלה משמעותית של הסכמי החסות והפרסום, ויחד עם ההכנסות שיגיעו העונה מההשתתפות בצ'מפיונס ליג, בקבוצה מאמינים שהעונה הנוכחית תסתיים עם הפסדים של פחות מ-100 מיליון ליש"ט.

אלו כמובן נתונים שלא מספיקים על מנת להתיישר עם הדרישות של אופ"א, שעשויה לסלק כבר בעונת 2014/15 מהמפעלים שלה מועדונים שיירשמו הפסדים חריגים. יחד עם זאת, אופ"א צפויה להקל בעונשים של קבוצות שיוכיחו כי הן נמצאות בנתיב של צמצום הפסדים ומעבר לאיזון תפעולי, ובעיקר על זה בונים כרגע בסיטי.