נתניהו: "צריך למצוא איזון בין הטלטלה בעולם לצרכים אחרים"

ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "כל ההתלבטויות הכלכליות שנצטרך לקבל מתבטאות במשולש: קודקוד ראשון הוא הטלטלה העולמית, השני הוא יישום המלצות טרכטנברג והשלישי הוא הטלטלה הגיאופוליטית"

"סיימתי עכשיו משולש שמבטא את כל ההתלבטויות הכלכליות שנצטרך לקבל: כמו לכל משולש יש לו שלושה קודקודים", כך החל היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "הקודקוד הראשון הוא הטלטלה העולמית, ואנחנו בטלטלה קשה - המשבר נובע מזה שממשלות לא מצליחות להגביל את ההוצאות שלהן. שני הקודקודים האחרים הם יישום של המלצות ועדת טרכטנברג - ואנחנו בתהליך אימוץ ההחלטות, והקודקוד השלישי הוא הטלטלה הגיאופוליטית", לדבריו.

לדברי נתניהו, "הקודקוד השלישי מתבטא בצבר של איומים שהולך וגובר, ובאיומים גוברים על ישראל וגם זה דורש תקציבים. אנחנו צריכים למצוא איזון בין הטלטלה העולמית לבין הצרכים האחרים. הדרך היחידה לטפל במשולש הזה הוא באחריות לאומית וגם בזהירות. עד עכשיו נהגנו כך וזו הסיבה שישראל הצליחה לחמוק מתוצאות המשבר. אנחנו נמשיך לנהוג באחריות ולפקוח עיניים ונמצא את האיזון המתאים האחראי והשקול כפי שחובתנו הלאומית מחייבת אותנו", לדברי ראש הממשלה.

משולש / מתוך: הפייסבוק של ראש הממשלה
 משולש / מתוך: הפייסבוק של ראש הממשלה

מוקדם יותר נתניהו אמר לאחר פגישת עבודה עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, כי "בזכות האחריות שנהגנו במשק הישראלי אנחנו ערוכים היום להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי. המשק הישראלי ממשיך לצמוח בזכות העובדה שלא נכנענו ללחצים לפרוץ את מסגרת התקציב. תראו מה קרה למדינות באירופה שהגדילו את ההוצאות בלי רסן - הן נקלעו למשבר מהקשים שהיו ולאבטלה המונית. הגדלת ההוצאה במדינות אירופה הביאה לקריסה כלכלית".

ראש הממשלה דיבר בכנסת גם על אי היציבות במזרח התיכון: "יש לכך השלכות על תקציב הביטחון, השלכות שיצטרכו לבוא בחשבון במסגרת מכלול השיקולים שמטרתם לשמור על מדיניות כלכלית אחראית...עד היום הצלחנו להימנע מלהיסחף בזרם ששוטף את הכלכלה העולמית. זה מחייב אותנו להמשיך ולנהוג באחריות".