עובדי חברת החשמל דורשים להגדיל את ההפרשות לפנסיה

זאת תמורת הסכמה לרפורמה ■ העלות של תוכנית ההתייעלות המסתמנת: 4.5 מיליארד שקל ■ היו"ר רון-טל: "ישחררו לנו 2,000 עובדים, אבל זה לא יקרה בלי האוצר"

עובדי חברת החשמל מתכוונים לדרוש מהמדינה ומהנהלת החברה להגדיל משמעותית את ההפרשות הפנסיוניות של כלל העובדים, כתנאי להסכמתם לרפורמה בחברה. העובדים יבססו את דרישתם על תוספת לשכר הפנסיוני בגובה של 12%-8% שהוענקה בסוף 2010 לעובדים שפרשו לפנסיה לפי הסדרי הפנסיה החדשים שהונהגו בחברה. מדובר בתוספת של מיליארדי שקלים לעלות הרפורמה, כשמביאים בחשבון שעלות המעבר להסדר הפנסיה החדש לבדה עמדה על 3 מיליארד שקל.

יו"ר המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר היום (ג') ל"גלובס" כי המגעים בין הצדדים נמצאים עדיין בתחילתם, ומשום כך מוקדם מדי לדבר על עמדת הוועד ביחס להצעות ההנהלה.

לפי התוכנית, שפרטים ראשוניים ממנה נחשפו אמש ב"גלובס", תג המחיר של חבילת התנאים שהנהלת חברת החשמל מציעה לעובדים עומד על 3.5 מיליארד שקל שישולמו לפורשים, ועוד כמיליארד שקל מיועדים לפיצוי העובדים שיישארו בחברה תמורת הסכמתם לרפורמה. גורמים באוצר אמרו היום ל"גלובס" כי אם הסכם הפרישה יבוא כחלק מעסקה רחבה שתכלול הסכמה לרפורמה במשק החשמל, המדינה תהיה מוכנה לתת לעובדים תמורה על כך.

"המדינה תתחייב"

בין הנהלת החברה לאוצר יש מחלוקת ישנה בשאלת ההשתתפות של המדינה ושל צרכני החשמל במימון התוכנית. "גלובס" דיווח אתמול כי באוצר מסרבים לממן את התוכנית מכספי המדינה או לגלגל את העלות על צרכני החשמל, בנימוק שמדובר בתוכנית התייעלות פנימית של החברה.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל,יפתח רון-טל, התייחס היום לפרסום ב"גלובס" כשאמר כי הסכמי הפרישה המתוכננים "ישחררו לנו 2,000 עובדים, אבל זה לא יקרה לבד. המדינה תתחייב להתגייס ולהבטיח את האיתנות הפיננסית של החברה. מרכיביה יאפשרו שינוי ארגוני, כדי להבטיח ביטחון תעסוקתי של הפורשים".

"גלובס" חשף אתמול את תנאי הפרישה שמציעה הנהלת החברה לכ-2,000 עובדים בני 50 ומעלה, ובעלי ותק של 25 שנה. בעקבות הפרישה יצומצם מספר עובדי החברה בכ-1,700 לכ-10,500 עובדים.