עופר גלזר יפצה ברבע מיליון שקל את האחות שהטריד מינית

האחות תבעה מגלזר 5 מיליון שקל - ובית המשפט מתח עליה ביקורת נדירה: "התובעת בחרה להאדיר, להפריז ולהגזים במצבה ובנזקים שנגרמו לה"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב היום (ד') את עופר גלזר, בעלה לשעבר של המיליארדרית שרי אריסון, לשלם פיצוי של כ-257 אלף שקל לאחות הסיעודית של אריסון, שגלזר הורשע כי הטריד אותה מינית וביצע בה מעשים מגונים. האחות דרשה פיצוי של 5 מיליון שקל, אך בית המשפט קבע כי היא הפריזה מאוד בתביעתה.

"לדאבון לב, התובעת בחרה להאדיר, להפריז ולהגזים במצבה ובנזקים שנגרמו לה. בית המשפט אינו מקל ביחס לאישומים בהם הורשע גלזר, אך יחד עם זאת, אין בהרשעה כדי לתת לתובעת הכשר לפיצויים מעבר לנזק שנגרם לה בפועל בעקבות האירועים", קבע השופט איתן אורנשטיין.

בין היתר דחה השופט את טענת התובעת כי כתוצאה ממעשיו של גלזר נגרמה לה נכות פסיכיאטרית בשיעור של 40% לצמיתות. לדבריו, התובעת, מטעמים זרים, בין אם במודע ובין אם לא במודע, סיפרה לשורה של מטפלים בתחום הנפש כי היא עברה אירוע של אונס וכליאה (בעוד שלמעשה, כאמור, עברה "'רק" הטרדה מינית), ואף האדירה את נזקיה בפני סביבתה הקרובה ובבית המשפט.

"גירסת התובעת באשר למצבה הנפשי כתוצאה מהאירועים לא מתיישבת עם האופן שבו היא מתנהגת", קבע אורנשטיין.

"מרבה לצאת"

השופט ציין כי בניגוד לרושם הקשה שביקשה ליצור התובעת, לפיו נוכח האירועים היא שרויה בדיכאון המתבטא בנטייה להסתגר ולהימנע ממגע עם אנשים, הוכיח גלזר באמצעות חוקרים פרטיים כי התובעת מרבה לצאת מביתה, לבלות בבריכה, ברכיבה על אופניים, בהצגות ובבתי-קפה.

עוד ציין השופט את העובדה שהתובעת התראיינה לתוכנית "עובדה" בהנחיית אילנה דיין, "בניגוד למצופה ממי שמסתגר ונמנע מלבוא בקהל".

השופט הדגיש כי אין להקל ראש במעשיו של גלזר, אך ציין כי במקרים חמורים בהרבה פסק בית המשפט העליון פיצויים בסכומים נמוכים בהרבה מאלה שדרשה התובעת.

בנוסף על הביקורת שהעביר על התובעת, לא חסך השופט ביקורת גם מהמרכזים לנפגעי תקיפה מינית, שהצטרפו להליך חרף התנגדותו של גלזר. "אין ספק כי המקרה שלפניי לא נמנה על אותם מקרים המצדיקים את הסיוע החשוב הניתן על-ידי המרכזים לקורבנות תקיפה מינית", כתב השופט אורנשטיין בפסק הדין.

"רוצה חלב אם"

ב-3 באוגוסט 2003, בתקופה בה טיפלה התובעת בשרי אריסון שהתאוששה מניתוח ושהתה בדירתה בתל-אביב, ניגש גלזר, שהיה נשוי בתקופה זו לאריסון, אל התובעת וליטף אותה בעורפה וברגליה. בהמשך נצמד גלזר אל התובעת מאחור העביר את ידו על גופה, ליטף גם את גבה וישבנה ואת שדה השמאלי. בהמשך הלילה הגיע גלזר לחדרה של התובעת דרך על שתי רגליה, כך שלא תוכל לזוז, תפס את ראשה בין ידיו והצמיד את שפתיו לשפתיה, עד שהתובעת הדפה אותו. בשעות מאוחרות יותר שוב נכנס גלזר לחדרה שאל אותה מדוע היא אומרת שאינה רוצה אותו נצמד אליה, רכן לעברה ולחש באוזנה כי הוא 'רוצה חלב אם'".

בעקבות האירועים הועמד גלזר לדין, וביולי 2005 הוא הורשע על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב בביצוע הטרדה מינית ומעשים מגונים באחות הסיעודית של אריסון ובאישה נוספת שביקשה לשכור ממנו דירה בעיר אילת.

על גלזר נגזר עונש של 6 חודשי מאסר בפועל, שאותם ריצה בכלא מעשיהו. בנוסף חויב גלזר לשלם לכל אחת מהתלוננות פיצוי של 15 אלף שקל. כעבור שנה הוגשה נגד גלזר גם התביעה הנזיקית על-ידי האחות הסיעודית.

"תג מחיר גבוה"

היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, עו"ד ליאת קליין, מסרה בתגובה: "בצד האמירות המאכזבות בפסק הדין, חשוב להדגיש כי סכום הפיצוי שפסק בית המשפט הוא אחד הגבוהים שנפסקו בגין הטרדה מינית בישראל. לכן, המסר שעולה מפסק הדין הוא שהטרדה מינית עולה כסף - והרבה. העובדה שלהטרדה מינית יש תג מחיר גבוה היא מסר חשוב שצריך לחלחל למעסיקים ולפוגעים".