דוח חלש ל-IDB; דנקנר: "רבעון קשה וביצועים לא טובים"

עיקר ההפסדים: בגין ירידת הערך למניות קרדיט סוויס בהן מחזיקה, וכן בשל ירידת ערך של פרוייקט נדל"ן בלאס וגאס ■ תוקם ועדת דירקטורים לבחינת מיזוג חלק מחברות הבת בקבוצה

קבוצת אי.די.בי פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של השנה, כשהיא מסכמת הפסד של 1.76 מיליארד שקל בגין ירידת מניות קרדיט סוויס בה מושקעת החברה הבת כור , וכן בשל ירידת ערך של פרוייקט נדל"ן של החברה בארה"ב.

מרבית הפסדיה של הקבוצה לרבעון הנוכחי נגרמו בגין ירידת ערך במניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס על רקע משבר החובות באירופה, שהסב לקבוצה הפסדים בהיקף של 776 מיליון שקל הרבעון.

גם החזקותיה של החברה בפרוייקטי נדל"ן בלאס וגאס הסבו לה הפסד של 639 מיליון שקל עד לסיום תקופת הדוח. מדובר בפרוייקטי נדל"ן שמחזיקה אי.די.בי פיתוח ביחד על נכסים ובנין, באמצעות חברת IDBG בלאס וגאס, אשר רשמו הפחתה בגין ההאטה בארה"ב. בעקבות זאת, ספגה אי.די.בי פיתוח הפסדים של 614 מיליון שקל, שמיוחסים בעיקר לפרוייקט הפלאגה בלאס ואגס.

עוד רשמה אי.די.בי הפסדים כתוצאה מהחזקותיה בחברות הבת כלל ביטוח ומכתשים אגן , בהיקף של 81 ו-12 מיליון שקל בהתאמה. עוד מדווחת הקבוצה כי נכון למועד הדוח לכלל חברותיה המרכזיות בקבוצה יתרת נזילות בהיקף כולל של 13 מיליארד שקל, מתוכם כ-8 מילאירד שקל בחברות המטה.

"אנו מסכמים רבעון קשה עם ביצועים לא טובים של רוב חברות הקבוצה", סיכם את התוצאות יו"ר הקבוצה נוחי דנקנר. "ההאטה הכלכלית השפיעה על תוצאות הקבוצה - הביאה לירידת ערך של השקעות ושל פרוייקטים שהצריכו הפחתות חשבונאיות והכבידה על ביצועי החברות התפעוליות".

במסגרת המסקנות של הוועדה להגברת התחרותיות במשק ("ועדת הריכוזיות"), הודיעה הקבוצה יחד עם אי.די.בי פיתוח, דסק"ש וכור - כי תוקם ועדת דירקטורים בלתי תלויים אשר יבחנו ויקדמו אפשרויות למיזוגים ביניהן.

"היום ברור כי המציאות הכלכלית הגלובלית השתנתה מקצה לקצה והעולם חוזר להתמודד עם מיתון כלכלי עמוק", סיכם דנקנר.