העלייה במחיר הנפט שחקה רווחי פז ב-45% ברבעון

קבוצת פז הציגה רווח נקי של 58 מיליון שקל, לעומת 106 מיליון שקל ברבעון המקביל ■ הכנסות הקבוצה עלו ל-4.7 מיליארד שקל ■ הרווח - משמעותית מתחת לתחזיות "גלובס" ופסגות

קבוצת פז דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, כשהיא מציגה ירידה משמעותית ברווח של כ-45%, על רקע עליית מחירי הנפט בצל המשבר הכלכלי הגלובלי והמהומות האזרחיות בלוב, מיצואניות הנפט הגדולות ב-OPEC. הכנסות הקבוצה עלו ל-4.7 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 3.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

על הירידה ברווח השפיעו בעיקר הירידה ברווחי חטיבת הזיקוק, כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי והמהומות האזרחיות בלוב שהובילו כאמור לעלייה במחירי הנפט, ומכאן לעליית הוצאות המימון והשחיקה ברווחיות התפעולית בסקטור זה. הרווח הנקי הסתכם ב-58 מיליון שקל (או 5.74 שקל למניה) - לעומת 106 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תוצאותיה של פז מעורבת ביחס לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שציפו לרווח נקי של 8 שקל למניה, ומנגד להכנסות של 3.6 מיליארד שקל.

מנגד, גם הפעם הרווחיות של הקבוצה נשמרה אודות לגידול במכירות רשת חנויות הנוחות Yellow - שעלו ברבעון השלישי ב-9%. עוד ציינה פז כי במסגרת פרסום הדוחות, תחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל.

יונה פוגל, מנכ"ל פז: "הירידה בין הרבעונים נובעת מגידול בהוצאות המימון, בעקבות העלייה בריבית ושחיקה ברווחיות התפעולית המתואמת בחטיבת הזיקוק".