עמיר פרץ התפרץ על עופר עיני: "אני לא אוהב בוגדים"

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב ברוב גדול את ההסכם בין המפלגה לסיעתו של עופר עיני בהסתדרות ■ פרץ תקף את עיני ואמר: "מי שרוצה לעבוד אצל הטייקונים לעולם לא יצא נגדם"

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (ד') ברוב גדול את ההסכם בין המפלגה לסיעתו של עופר עיני בהסתדרות, דבר שיסלול את הדרך להמשך כהונתו של עיני. יש לציין כי עיני הוא מועמד עצמאי לכהונה הנוספת ואינו מתמודד מטעם המפלגה.

נאומו של חבר הכנסת עמיר פרץ בוועידת מפלגת העבודה נקטע הערב פעמים רבות על ידי שריקות בוז. הקהל קרא לעברו בעת שתקף את עיני, ואת הצבתו כמועמד מפלגת העבודה לכהונה נוספת. "אני לא אוהב בוגדים", אמר פרץ בנאומו, "מי שרוצה לעבוד אצל הטייקונים לעולם לא יצא נגדם". בתום נאומו נטש עמיר פרץ את אולם הוועידה.

מנגד, יושבת ראש המפלגה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', הביעה תמיכה בעיני. "הרבה זמן לא הייתה ההסתדרות חזקה כל כך כפי שהיא עם עיני - ואנחנו זקוקים לגוף עוצמתי שיגן על העובד מפני מעסיקיו וימנע את רמיסת זכויותיו", הסבירה יחימוביץ', "היום אני מביאה להכרעת המפלגה את המשך הברית בינינו לבין ההסתדרות". לנוכח הדרישה לקיים הצבעה חשאית, הסבירה יחימוביץ' כי כך ניתן לממש את השקפת עולמה של המפלגה החוצה אל הציבור הישראלי. "טוב שאכפת לכם, הוויכוח חשוב - והוא תמיד יוכרע באופן דמוקרטי", אמרה.

כזכור, לאחר הפריימריז בעבודה דרש פרץ מיחימוביץ' למנוע מינוי אוטומטי של אחד מתומכיה הגדולים, הלא הוא עיני. לדברי פרץ, עיני ניצל את משאבי ההסתדרות כדי לעזור ליחימוביץ' להיבחר לראשות העבודה, ולכן מבקש לערוך בחירות למועמד העבודה לראשות ההסתדרות. יחימוביץ' מסרבת לפי שעה לבקשתו של פרץ, ומתכננת להביא לאישור מוסדות המפלגה את המשך כהונתו של עיני.