סרקוזי: "אם אירופה לא תפעל, ההיסטוריה תיכתב בלעדיה"

נשיא צרפת, בנאום משבר החובות באירופה: "תוכניות צנע בלבד לפיתרון המשבר יובילו רק למיתון" ■ "שלא יהיה לאף אחד ספק לגבי הנכונות של הבנק המרכזי האירופי לשאת באחריות ולמלא את חלקו בפתרון בעיות החוב של אירופה"

"ביצוע תוכנית צנע בפני עצמה לא תפתור את המשבר הכלכלי ולא תמנע ממנו להשפיע על צרפת ועל יתר מדינות אירופה", כך אמר היום (ה') נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בנאום שנשא בדרום צרפת. סרקוזי כיוון את דבריו לסיכון למיתון והבהיר כי רפורמות צנע שתנהיג המדינה לא יימנעו ממנה להידרדר למיתון.

"המחיר הגבוה שצרפת יכולה לשלם כתוצאה מהמשבר מחייב את צרפת לעשות הכל כדי להתאושש מהמשבר הכלכלי", אמר סרקוזי. נשיא צרפת שב והדגיש בנאומו "זה עלול להסתיים במיתון או אפילו מיתון עמוק".

"הקיצוץ והרפורמות הכלכליות הם הכרחיים אך הם רק חלק מכל מה שצריך כדי לסייע לאירופה לצאת ממשבר החוב באירופה", אמר. "הפחד חזר היום לשווקים, המשבר רחוק מלהסתיים".

סרקוזי הצהיר כי גרמניה וצרפת עובדות בשיתוף פעולה לגיבוש אמנה חדשה שתחזק את ארגון האיחוד האירופי. "אמנת מסטריכט מ-1990 היא לא מוגמרת", אמר. "אם אירופה לא תשתנה במהרה, ההיסטוריה הגלובלית תיכתב ללא אירופה", הזהיר סרקוזי.

עוד אמר סרקוזי בהתייחס לבנק המרכזי של אירופה כי היה עצמאי ויישאר עצמאי "אף אחד לא צריך לפקפק בנכונות של הבנק המרכזי באירופה לקחת אחריות ולמלא את חלקו בסיוע ובפיתרון המשבר באירופה", אמר. עוד הדגיש סרקוזי בנאומו כי יש להגן על המטבע האירופי, "הגנה על האירו היא הגנה על אירופה כולה", הבהיר.