מרקל: גוש האירו קרוב מאי פעם למנגנון של איחוד פיסקאלי

"אנחנו זקוקים למשמעת פיסקאלית ולמנגנון אפקטיבי שיאפשר להגיע לפתרון של המשבר הזה ומשברים אחרים ביעילות. לכן, צריך לשנות את האמנות וההסכמים או ליצור חדשים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום בנאום בפני הפרלמט הגרמני כי המשבר הנוכחי דומה לריצת מרתון ארוכה וכי גוש האירו קרוב מאי פעם לאיזשהו סוג של איחוד פיסקאלי ולא רק מוניטארי.

"אנחנו זקוקים למשמעת פיסקאלית ולמנגנון אפקטיבי שיאפשר להגיע לפתרון של המשבר הזה ומשברים אחרים ביעילות. לכן, צריך לשנות את האמנות וההסכמים או ליצור חדשים", אמרה מרקל.

המשקיעים בבורסות אירופה אוהבים את דברי מרקל ושולחים את המדדים המובילים לעליות שערים חדות.

"אנחנו הולכים לבריסל במטרה לשנות את ההסכמים והאמנות של איחוד אירופה. המטרה היא להגיע למנגנון של איחוד פיסקאלי שיאפשר אכיפת משמעת על המדינות שנמצאות בקשיים" אמרה מרקל לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".

מרקל ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, צפויים להפגש ביום שני שוב על מנת לדון בשינויים באמנת גוש האירו.

אתמול אמר סרקוזי כי "ביצוע תוכנית צנע בפני עצמה לא תפתור את המשבר הכלכלי ולא תמנע ממנו להשפיע על צרפת ועל יתר מדינות אירופה". סרקוזי כיוון את דבריו לסיכון למיתון והבהיר כי רפורמות צנע שתנהיג המדינה לא יימנעו ממנה להידרדר למיתון. "המחיר הגבוה שצרפת יכולה לשלם כתוצאה מהמשבר מחייב את צרפת לעשות הכל כדי להתאושש מהמשבר הכלכלי", אמר סרקוזי. נשיא צרפת שב והדגיש בנאומו "זה עלול להסתיים במיתון או אפילו מיתון עמוק".