התנגדות אחרונה והראלי ימשך

רמת ה-1,110 היא רמת המבחן הבאה לת"א 25 וההתנגדות המשמעותית שוכנת ב-1,170 ומעליה ב-1,200

בעוד שמדדי ניו-יורק התקדמו יפה לפי התחזית השורית שנפרסה כאן בהרחבה, מהלכו החיובי של ת"א- 25 לא היה התרחיש הסביר שלנו. בדיעבד יאמר שהיה ברור שהכיוון של המדדים יהיה זהה אבל בדיעבד הכל תמיד ברור ועבורנו שום דבר לא ברור למפרע. הרעיון של ניתוח טכני זה להסתכל על הגרף ולפרש מה שהוא אומר. אח"כ כל אחד מחליט מה הוא עושה.

המהלך של תל אביב 25 מעל 1,060 הוא סימן חיובי שלמעשה החזיר את תל אביב 25 אל מעל לסף התהום. עכשיו נרצה לראות תמיכה מעל הרמה הזו מנקודת מבט שורית. רמת ה-1,110 היא רמת המבחן הבאה לתל אביב 25 וההתנגדות המשמעותית הבאה שוכנת ב-1,170 ומעליה ב-1,200. שתי רמות שקשה יהיה לעלות מעליהן ואם יחצו כלפי מעלה, החציה תהיה סימן חיובי משמעותי.

מסתבר לפיכך שהתמיכה ב-990 אותה הגדרתי כרעועה לא הייתה כל כך רעועה ועובדה זו ביחד עם תמונת האינדיקטורים הטכניים מלמדת על סיכוי להמשך המגמה החיובית.

שעמום מבורך

משעמם היה בוול סטריט בימים חמישי שישי. אבל שבוע כמו השבוע שחלף לא היה שם מזמן. עליות חדות שהחזיקו מעמד. תחשבו על משהו חדש ומלהיב שקורה לכם. אתם עוצרים לרגע לראות שזה אמתי ולא מתרסק וזה באמת לא מתרסק. הירידה בנתוני האבטלה בארה"ב היא נתון פנטסטי. כמובן שעדת ה"כן אבל" ורואי ה"חושך שמעבר לפינה" ממשיכה לשיר מזמורי קטסטרופה.

מבחינת הגרף של ה-S&P 500 , הוא עדיין נמצא בפני האתגר של חציית אזור ה-1265 כלפי מעלה. זהו המבחן האמתי של מהלך העליה הזה. האם ההפוגה בחמישי - שישי היא בבחינת איסוף כוח לפריצה או כניעה להתנגדות?

הדאו-ג'ונס והנאסד"ק 100 כבר עברו בהצלחה את המבחן המקביל. הנאסד"ק צריך לעלות מעל 2,675 בשביל לעבור למצב עליה ואם יחבור ל-S&P500 לפריצה של 1265 נדע שראלי נובמבר ינואר נמשך ויש לו פוטנציאל. 1,210 זו רמת התמיכה החשובה ל-S&P500 .

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.