סיוט בדרך לעבודה: פקק ענק בכביש 1 - אוטובוס עלה באש

(עדכון) - הבקרים בימי ראשון תמיד עמוסים מהרגיל, ולשיבושים בתנועת הרכבות דרומה מצטרפת היום סגירתו של חלק מרחוב יגאל אלון בת"א למשך עשרת הימים הקרובים בשל החלפת צינור ביוב

רחוב יגאל אלון, אחד מצירי התנועה המרכזיים בתל-אביב, נסגר החל מהבוקר (א') למשך 10 ימים, בקטע שבין רחוב מוזס לרחוב תוצרת הארץ מכיוון צפון לדרום. מעיריית תל-אביב נמסר כי הסיבה לסגירה היא החלפת צינור ביוב בקטע הכביש. בשל עומסי התנועה הכבדים הצפויים ברחוב, לנהגים מומלץ לנסוע בדרכים חלופיות.

כביש מספר 1, אחד מצירי התנועה המרכזיים במדינה, נחסם הבוקר לתנועה בעקבות אוטובוס של אגד שעלה באש ליד מחלף נווה-אילן. עומסי תנועה כבדים מורגשים כל הבוקר כמעט לכל אורך הכביש. הוא נחסם לכיוון מזרח אך עומסי תנועה נוצרו גם בכיוון השני בשל חסימה לסירוגין. אחת הנהגות סיפרה לגל"צ כי את הקטע שבין מחלף שער הגיא למחלף שורש היא צלחה תוך כשעתיים.

במקביל לשיבושי התנועה בת"א, נמשכים השיבושים בתנועת הרכבות. כבר ביום שישי האחרון הופסקה תנועת הרכבות בקו ת"א-באר שבע, זאת בשל עבודות תשתית.

השינויים הצפויים עד ה-17 בדצמבר:

■ לא תתאפשר נסיעה ברכבות שיוצאות ומגיעות לתחנות בית שמש, ירושלים גן החיות התנ"כי, ירושלים מלחה, קריית גת, להבים-רהט, באר שבע צפון/אוניברסיטה, באר שבע מרכז ודימונה.

■ הרכבות הנוסעות בקו נהריה/חיפה-באר שבע, יפעלו מ/עד תחנת תל אביב ההגנה.

■ לא יפעלו רכבות נוסעים בקו תל אביב - בית שמש - ירושלים, בשני הכיוונים.

■ לא יפעלו רכבות נוסעים בקו תל אביב - באר שבע ובקו באר שבע - דימונה, בשני הכיוונים.

"אנו מודים לנוסעים על סבלנותם במהלך השנים האחרונות, בהן ביצענו סגירות קווים זמניות על מנת לזרז את סיום הפרויקט המורכב של יישור תוואי המסילות והכפלתן", מסרה הנהלת הרכבת.

עוד הודיעו מרכבת ישראל כי "החל מלוח הזמנים לקיץ 2012 שיפורסם בחודש מאי, תפעיל רכבת ישראל רכבות לבאר שבע, דרך נתב"ג, כל שעות היממה, כמו כן, נגדיל את תדירות הרכבות בין באר שבע ות"א, ותופעלנה רכבות ישירות בהן זמן הנסיעה בין באר שבע והמרכז יעמוד על כ-52 דקות בלבד".