כיל לווה 650 מיליון דולר ל-5 שנים מ-7 בנקים זרים גדולים

החברה: "הלוואה זו נלקחת בהתאם למדיניות החברה להבטחת מקורות אשראי רחבים, להאריך טווח הפירעון של ההלוואות ולגוון מקורות המימון"

כיל לווה 650 מיליון דולר ל-5 שנים מ-7 בנקים זרים גדולים - כך עולה מהודעה שפרסמה הבוקר (א') החברה. מנכ"ל כיל הוא עקיבא מוזס.

הבנקים הזרים שהעמידו לכיל את קו האשראי הינם סיטי, HSBC, קומרזבנק, בנק טוקיו-מיצובישי, בנק סומיטומו, רבובנק ובנק BBVA. הריבית הבסיסית של קו האשראי הינה ריבית ליבור פלוס 1%. בניצול של סכומים העולים על 215 מיליון דולר, תיגבה תוספת ריבית שבין 0.2% ל-0.4%.

"היקף ההלוואה החדשה ומרווח הריבית הנמוך משקפים את מעמדה החזק של כיל בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים ואת האמון לה זוכה החברה מהבנקים למרות הטלטלה וחוסר היציבות בכלכלה העולמית ובשווקים הפיננסים", נכתב בהודעת החברה. "השלמת ההלוואה המוצלחת משקפת את איתנות הקשר בין בנקים אלה ובין כיל ואת המחויבות ההדדית לשיתוף פעולה ארוך טווח ביניהם".

קו אשראי החדש מחליף הלוואה דומה של 725 מליון דולר שנלקחה על ידי החברה באוגוסט 2007 לתקופה של 5 שנים ושתיפרע כעת בפירעון מוקדם, כשנה לפני מועד הפירעון המקורי.

"הלוואה זו נלקחת בהתאם למדיניות החברה להבטחת מקורות אשראי רחבים, להאריך טווח הפירעון של ההלוואות ולגוון מקורות המימון", נכתב בהודעת כיל.