"ההוזלה של שטראוס אינה מספקת - נמשיך להיאבק"

איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג', בתגובה להוזלת המוצרים של שטראוס: "בשנים האחרונות שטראוס העלתה מחירים של רבים ממוצריה בעשרות אחוזים"

איציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג', הגיב להודעת שטראוס הבוקר (א') על הוזלה של 36 מוצרים בעד 10% באופן קבוע, ואמר כי "בשנים האחרונות חברת שטראוס העלתה מחירים של רבים ממוצריה בעשרות אחוזים, כך שהוזלה נקודתית של מספר מוצרים מצומצם בוודאי אינה מספקת, למרות שכל חיסכון לכיסו של האזרח הוא רצוי.

"מחאת הקוטג' העלתה את דרישת הציבור להוזלה רוחבית של 30% על סל הצריכה. כל עוד זה לא קורה, הציבור ימשיך להיאבק ולצמצם את קניית המותגים של חברות אלה.

"אנו מצפים מהממשלה המתכנסת היום לדיון בוועדת טרכטנברג לגלות אחריות ולדאוג לפירוק מונופולים בשוק הצריכה בכלל ובמזון בפרט - דבר שיוביל להוזלת מחירים לצרכן".

"טיפה בים"

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, בירך על המהלך של שטראוס: "אנו שמחים כי המחאה החברתית, שבהובלתה לקחנו חלק בקיץ, הובילה את שטראוס לבצע צעדים פנים-ארגוניים של קליטת עובדי חברות כוח-האדם ושיפור תנאי ההעסקה של העובדים. הצעדים הללו הינם צעדים תקדימיים אשר מראים כי אפשר לבצע הוזלות מחירים ולהיטיב עם העובדים.

"המהלך שביצעה שטראוס הוא אך טיפה בים, דבר המוכיח כי יש עוד עשייה רבה לבצע לשם הורדת יוקר המחיה. אנו קוראים לחברות אחרות לבצע מהלכים חברתיים רחבים שיכללו מעבר להעסקה ישירה, שיפור תנאי ההעסקה של העובדים והוזלות מוצרים. נפעל בכל האמצעים ומול כל הגורמים במשק על מנת להוריד את יוקר המחיה בישראל".

מארגון "ישראל יקרה לנו" נמסר בתגובה כי "גם כעת לאחר ההורדות המזעריות - רבים ממוצרי קונצרן שטראוס גרופ עולים בעשרות אחוזים על מחירי מוצרים דומים הנמכרים בחו"ל. אם, כפי שהבטיחה עפרה שטראוס, היא אכן הפנימה את המחאה בקיץ - עליה להורות על הוזלות של עשרות אחוזים במוצרי החברה.

"אנו מברכים לפחות על כך ששטראוס מבינה כי הדאגה לעובדים יכולה להיות חלק ממהלך של הורדת מחירים - אולם אנו מצפים ששטראוס תתחיל להשקיע יותר בישראל ותגדיל את התעסוקה בארץ - במקום להעביר את רווחיה להשקעות בחו"ל, כפי שנקטה החברה בשנים האחרונות".

נציין כי בין המוצרים שמוזילה שטראוס ניתן למצוא קקאו, קפה טורקי, שוקולד פרה, עוגיות, ופלים וסלטים. במקביל הודיעה החברה על הקפאת שכר הבכירים והגדלת התגמול לעובדי החברה ברמות השכר הנמוכות.