רדיו כל השלום לבג"ץ: כחלון סגר את התחנה מטעמים פוליטיים

"סגירת הרדיו נעשתה בהחלטה שרירותית לא חוקית, תוך שינוי קיצוני של מדיניות משרד התקשורת; מדובר בהשתקת קול של ישראלים ופלסטינים הקוראים לדו-קיום"

רדיו כל השלום הגיש הבוקר (א') עתירה לבג"ץ נגד סגירתו על-ידי משרד התקשורת והעומד בראשו השר משה כחלון, בטענה לפגיעה קשה בעיקרון היסוד של חופש הביטוי, וזאת מטעמים פוליטיים, תוך שימוש לרעה בסמכויות מינהליות.

לאחר 7 שנות פעילות ושידור מרמאללה, חבר הכנסת לשעבר מוסי רז, ממנהלי תחנת כל השלום, זומן בחודש שעבר לתחנת המשטרה לחקירה בנוגע לפעילות התחנה. רז שוחרר לאחר 3 שעות חקירה, רק לאחר שהסכים לחתום על הצהרה כי "יפעל להפסקת השידורים המיועדים לאזרחי ישראל" ולהורות בשיחת טלפון לתחנה על הפסקת שידוריה לאלתר.

יצוין כי אולפני התחנה של כל השלום נמצאים במזרח ירושלים, אולם המשדר ממנו מועבר השידור לרדיו נמצא ברמאללה, שם פועלת התחנה מתוקף חוק הרשות הפלסטינית. יחד עם זאת, שידורי התחנה באינטרנט מועברים מהתחנה הממוקמת כאמור בשטחי ישראל.

כבר לפני 3 חודשים פנה ח"כ דני דנון (ליכוד) למשרד התקשורת בדרישה לסגור את התחנה בשל שידוריה ושדרניה המסיתים נגד המדינה.

בעתירה שהוגשה היום מטעם התחנה כותבת עו"ד יפעת סולל כי החלטת משרד התקשורת להפסיק בפתאומיות את שידורי הרדיו מחוסרת כל בסיס חוקי והתקיימה ללא הליך הולם ובניגוד למדיניות המשרד ב-7 השנים האחרונות.

"בית המשפט מתבקש להורות למשיב ליתן טעם מדוע לא יחזור בו מהחלטתו לדרוש את הפסקת שידורי רדיו כל השלום - החלטה בלתי חוקית, המנוגדת למדיניות משרד התקשורת ב-7 השנים האחרונות, וכן לתת טעם מדוע לא יורה על הפסקת כל הליך של פגיעה או איום בפגיעה ברדיו כל השלום: באולפנים של הרדיו, בציוד ובמנהליו, אשר פועלים כדין, הן בהתאם לחוק הישראלי והן בהתאם לדין הפלסטיני".

עוד מבקשת העותרת כי בית המשפט ייתן צו ביניים שיאסור על שר התקשורת לנקוט בכל פעולה שמשמעה פגיעה בציוד "רדיו כל השלום" ומנהליו.

"סגירת הרדיו נעשתה בהחלטה שרירותית, בלתי חוקית, תוך שינוי קיצוני של מדיניות משרד התקשורת", אמרה הבוקר עו"ד סולל. "ב-7 שנות פעולתו של הרדיו מעולם לא נטען כי יש בעיה בחוקיות הפעלתו, ואכן אין כל בעיה כזו.

"התנהלותו של משרד התקשורת, אשר אף לא נתן לרדיו כל השלום את זכות הטיעון, מצביעה על יותר מחשש כי ההחלטה נובעת ממניעים פוליטיים, שעניינם השתקתו של קול אזרחי חד וברור של ישראלים ופלסטינים, שקורא לדו-קיום ולשלום בין העמים.

"כנראה שמסרים אלה מאיימים על השלטון הנוכחי, עד כי הוא מוכן לוותר על עקרונות יסוד של שלטון החוק ולפעול תוך ביטול מדיניות רבת-שנים והצגת מצג-שווא של התנהלות בלתי חוקית - הכול כדי לקדם את מטרותיו הפוליטיות".

ממשרד התקשורת נמסר: "המשרד עדיין לא קיבל את העתירה. לכשנקבל, נלמד אותה ונתייחס לטענות בבית המשפט כמקובל".