תקנות חדשות יקבעו באילו בתי עסק תיירים יקבלו החזר מע"מ

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב חתם על תקנות שירותי תיירות, המסדירות מתן אישור ותעודה לבית עסק בו ניתנת לתיירים אפשרות לקבל החזר מע"מ על רכישתם

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב חתם היום (א') על תקנות שירותי תיירות, המסדירות מתן אישור ותעודה לבית עסק בו ניתנת לתיירים אפשרות לקבל החזר מע"מ על רכישתם. התקנות אושרו בשבוע שעבר על-ידי ועדת הכלכלה.

החזר מע"מ לתיירים ניתן למבקר שאינו אזרח ישראל, בעל דרכון זר בלבד, כאשר המכירה מתבצעת בכל אמצעי התשלום - מזומן, אשראי בינלאומי וכל סוגי המטבעות. מינימום סכום קנייה לקבלת החזר מע"מ עומד על 400 שקל כולל מע"מ ברכישה באותו מועד בבית עסק אחד.

את ההחזר ניתן לקבל על רכישות שנעשו באחד מבתי העסק המאושרים על-פי התקנות, כאשר על התייר להציג את הרכישה בצירוף החשבוניות המקוריות, בנקודת היציאה מהארץ.

התנאים החדשים, שקובעים איזה בית עסק יהיה בקטגוריה המאפשרת לתיירים החזר על המע"מ, נועדו לשפר את השירות הניתן לתייר. על-פיהם יהיה חייב המוכר בבית העסק לשלוט בשפה האנגלית, להעניק שירות ויחס אדיב, להציג מחירים בשקלים חדשים, ועוד.

כיום רשומים בהסדר זה כ-7,200 בתי עסק מתחומי מזכרות, תכשיטים, אופנה, קוסמטיקה, אומנות, עתיקות ועוד.

על-פי נתוני רשות המסים, בחודשים ינואר-נובמבר 2011, עמד סכום הרכישות ברוטו עליהם ביקשו תיירים החזרי מס על כ-494 מיליון שקל, וסכום המע"מ שהוחזר בתקופה זו עמד על כ-68 מיליון שקל.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב מסר כי "תקנות אלה יעודדו את בעלי העסקים השונים לתת שירות טוב ואמין יותר לתיירים. שיפור חוויית התייר תקדם מכירת מוצרים ושירותים ותעודד את הפוטנציאל של המסחר התיירותי, תגביר את ההכנסות במטבע חוץ ותשפר את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם".