שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.1% ל-3.727 שקלים

האירו היציג איבד 0.4% מול השקל ל-5.0096 שקלים ■ בעולם האירו נחלש על רקע החשש בשווקים מפני משבר החוב באירופה

המסחר במט"ח התנהל היום (ב') בהיחלשות קלה של הדולר מול השקל, המטבע האמריקני איבד כ-0.1% ושערו היציג נקבע ב-3.727 שקלים. האירו איבד 0.4% ביחס לשקל לשער יציג של 5.0096 שקלים.

"השקל צפוי לשוב ולהתחזק לאזור 3.71 מול הדולר, כשהוא נתמך ע"י רוח גבית בדמותה של מגמה עולמית", כך מעריך יפתח דרורי מלמבקס. בהתייחס לאירו, מעריכים בלמבקס כי במידה ולא יספק המטבע הודעות מדאיגות נוספות השבוע ,עשוי לשוב לשער של 5.1 אל מול השקל.

משבר החוב של אירופה שמדאיג מאוד את המשקיעים מחליש את האירו, איום הצתרחיש הגרוע ביותר של התפרקות גוש האירו עשיין מכביד מאוד על השווקים וכעת עיני המשקיעים נשואות לעבר ועידת הפסגה שתתקיים ב-9 לדצמבר, שם ידונו מנהיגי אירופהנ בהצעת אנגלה מרקל לאיחוד פיסקאלי הדוק במדינות גוש האירו. המשמעות היא שתהיה שליטה על תקציב המדינות החלשות ובתמורה מציעה מרקל אפםשרות של הנפקת אג"ח כלל-אירופאיות. הערכות בשווקים הן שחייבת להיות פעולה נחרצת ומהירה של מנהיגי אירופה ונשמעים קולות המוצאים קווים מקבילים בין התקופה הנוכחית לתקופה של טרום המשבר ב-2008.

בארה"ב נשרשמו נתוני תעסוקה חיוביים המוכיחים כי התעסוקה האמריקנית מחלימה אך בקצב איטי, נוספו רק כ-120 אלף משרות חדשות בנובמבר ושיעור האבטלה ירד במפתיע ל-8.6%, בהשוואה ל-9% בחודש אוקטובר. בשווקים הגלובליים, באסיה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות קלות והחוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]