S&P: אזהרת הדירוג היא הכרחית לקראת הוועידה באירופה

ב-S&P יוצאים היום בהסבר לתזמון ההודעה על הכנסת דירוג האשראי של מדינות אירופה לבחינת מעקב ■ גורם בכיר בסוכנות הדירוג: "הזמן לבלימת המשבר הולך ומתקצר, הצלחת הוועידה הבאה היא קריטית יותר מאי פעם"

סוכנות הדירוג העולמית S&P יצאה אמש בהודעה כי דירוג האשראי של 17 מדינות גוש האירו נכנס לבחינת מעקב עם אפשרות להורדת דירוג. סוכנות הדירוג מסבירה היום (ג') את התזמון להודעה זו שיצרה מתח ולחץ בשווקים. בסוכנות הדירוג מנסים להדוף את הביקורת שיצאה גם מהבנק המרכזי של אירופה המעלה ספק באשר לתזמון ההודעה והנחיצות שלה. ב-S&P מגינים היום על בחירת התזמון לבחון את דירוג האשראי של 15 מדינות גוש האירו כולל גרמניה וצרפת.

"אנו לא מנהלים עסק של ייעוץ ולא משפיעים על המדיניות, התפקיד שלנו הוא להעריך את הסיכונים ולהעביר את מה שאנו רואים למשקיעים", כך אמר Moritz Krämer, גורם בכיר בסוכנות הדירוג. עוד הוסיף ואמר כי היה צורך הכרחי להציג את האזהרה לפני ועידת הפסגה בסוף השבוע, כך שהמנהיגים יהיו עירניים להשלכות הקשות שעלולות להיות למשבר החוב. "המשבר הפיננסי שאנו עדים לו מוכיח כי גדל הסיכון להחמרה ולהתפשטות של המשבר", אמר.

"הזמן לבלימת המשבר הולך ומתקצר, הצלחת הוועידה הבאה היא קריטית יותר מאי פעם", אמר. "הוועידה וצעדים נוספים הם בעלי חשיבות עצומה. אכזבה מהוועידה תוביל לירידה חזקה מאוד בשווקים ותעלה את הסיכון למיתון", אמר קרמר.