הפניקס מוסיפה עוד סוכנות לרשימה: אגם רוכשת את בן-צבי

מדובר בעסקה בהיקף של מיליוני שקלים הנעשית במקביל לבחינת סוגיית בעלות קבוצות הביטוח על זרועות ההפצה הפנסיוניות, כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות ■ בן צבי תעבוד כיחידה עצמאית בתוך אגם

קבוצת הביטוח הפניקס מרחיבה את זרוע סוכנויות הביטוח הפנסיוניות שבשליטתה. ל"גלובס" נודע כי הקבוצה רכשה באמצעות סוכנות אגם, שבניהולם של איציק עוז ומשה ששון, 100% מפעילות סוכנות הביטוח בן צבי, אשר בניהולם ובבעלותם של זאב בן צבי ואורנה גולן.

לדברי איציק עוז, מנכ"ל משותף באגם, ובעל מניות בה, "רכישה זו מבססת ומחזקת את מעמדה של אגם כסוכנות ההסדרים המובילה והאיכותית בישראל".

במסגרת הרכישה סוכנות בן צבי תעבוד כיחידה עצמאית בתוך אגם, בניהולם של גולן ובן צבי, ותמשיך במתן השירות הטוב ללקוחות תוך ניצול יתרונות אגם בתחום המחשוב והטכנולוגיה. היקף העסקה מוערך במיליוני שקל והשלמתה כפופה לקבלת התרים מהממונה על ההגבלים ומהמפקח על שוק ההון, ביטוח ושוק ההון באוצר.

רכישת בן-צבי, סוכנות הביטוח פרטית עוסקת בניהול הסדרים פנסיוניים, תיקי ביטוח חיים ובריאות ועוד, נעשית במקביל לבחינת סוגיית בעלות קבוצות הביטוח על זרועות ההפצה הפנסיוניות על ידי האוצר, כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות.

לפני קצת יותר מחודש דיווחנו כי בפיקוח על הביטוח בוחנים הגבלת בעלות של חברות ביטוח בסוכנויות ביטוח, במסגרתה ייתכן שחברות ביטוח כמו מגדל, הפניקס וכלל ביטוח ייאלצו למכור חלק מהסוכנויות הגדולות שבבעלותן ותוגבל באופן משמעותי יכולתן להחזיק בסוכנויות בינוניות וקטנות. הממונה על שוק ההון והביטוח צפוי לגבש המלצות בנושא במהלך 2012. בביקורות שערך אגף שוק ההון בשנה האחרונה התגלו ממצאים שהוגדרו "קשים" באשר לתמהיל המכירות של סוכנויות בבעלות חברות ביטוח, בייחוד במקטע הפנסיוני, שבו קשה לצרכן להשוות בין מוצרים והבנתו בתחום מעטה. בביקורות נמצאה העדפה ברורה של סוכן הביטוח למכור ללקוחותיו מוצרים של החברה האם.

עם מכירתה של בן צבי, שמתווספת לעסקה "טרייה" אחרת משוק הסוכנויות לאחרונה במסגרתה בית ההשקעות פסגות רכש 50% מדוידוף הסדרים פנסיוניים, נותר בשוק הפנסיוני מספר מצומצם של סוכנויות עצמאיות בבעלות פרטית (כלומר לא בבעלות גופים מוסדיים) ובראשם סוכנות קלי ואמנון גור.

סוכנות בן צבי תצטרף לשלל סוכנויות קבוצת הפניקס, הכוללת פרט לאגם סוכנויות מהמובילות במשק אחרות כגון שקל וקלע, וסוכנויות מבטיחות אחרות כגון אורן ישראל. לקבוצת הפניקס זרוע הסוכנויות בבעלות השנייה בגודלה בשוק אחרי קבוצת מגדל שמחזיקה במבטח-סימון (הסוכנות הגדולה ביותר בישראל), שגיא-יוגב, שחם, פלתורס ועוד. גם לקבוצת כלל ביטוח זרוע סוכנויות בבעלות משמעותית בראשות סוכנות תמורה.

קבוצת סוכנויות אגם לידרים, שנוסדה על ידי איציק עוז ומשה ששון (המחזיקים בה כיום כ-20% ו-10%, בהתאמה, לצד הפניקס שאוחזת ביתר המניות), מטפלת בלמעלה מ-70 אלף לקוחות קצה ואלפי מעסיקים ורושמת היקף פרמיה שנתי המוערך בכ-1.3 מיליארד שקל.