גליקמן, פוגל ושמעוני מתמודדים על תקציב הפרסום של ACE

התקציב יצא באחרונה למכרז, לאחר 13 שנה שבהן הוא טופל בבאומן-בר-ריבנאי

משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, פוגל-אוגילבי ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי מתמודדים על תקציב הפרסום של רשת ACE - כך נודע ל"גלובס". 3 המשרדים צפויים להגיש פרזנטציות בסוף החודש.

את הפרויקט מרכזים עבור הרשת המנכ"ל החדש, דוד מטלון, שזה עתה נכנס לתפקידו, והפרסומאי אייל לינור, לשעבר מבכירי הנהלת מקאן-אריקסון וכיום יועץ עצמאי.

מדובר במכרז שמתנהל בתקופה כלכלית קשה עבור הרשת. ACE הפסידה כ-40 מיליון שקל מתחילת שנת 2011, ומדוחות החברה עולה כי ברבעון השלישי הפסידה הרשת 25 מיליון שקל.

בעקבות ההפסדים החליטו בעלי ACE להזרים 20 מיליון שקל להצלת החברה, וזאת בהמשך להזרמה דומה שבוצעה לפני חודשים ספורים.

מכרז הפרסום יצא לדרך לאחר שהתקציב טופל במשך 13 שנה במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. משה גאון, מבעלי באומן-בר-ריבנאי, הוא גם בעל השליטה בגאון אחזקות המחזיקה ביחד עם משפחת זביידה במניות השליטה ב-ACE.

מנתונים שעולים מדוחות ACE עולה כי בין השנים 2008-2010 עמד סך התשלומים שהועברו לפרסום באמצעות באומן-בר-ריבנאי על כ-67 מיליון שקל - חלק הארי מתוכם עבור תשלומים שעוברים באמצעות באומן למדיות השונות כגון טלוויזיה ורדיו.

לפי הסכם עם באומן-בר-ריבנאי, שעודכן בנובמבר 2002, רשת ACE משלמת למשרד ריטיינר פרסום חודשי בסך של 17 אלף דולר - לפי שער של 4.2 שקלים לדולר.

כזכור, בעבר הוקפא הדולר בכל עסקאות הפרסום של המדיה, ומאז הפכו העסקאות לשקליות. עוד משולם ריטיינר קדם-דפוס חודשי בסך של 45 אלף שקל בתוספת מע"מ וכן עלות רכישת המדיה.

יש לציין כי מספר המשרדים שיכולים לגשת למכרז של הרשת הוא קטן יחסית, וזאת בהתחשב בעובדה ש-ACE מתחרה כמעט בכל רשתות השיווק האחרות בתחום הנון-פוד.

כך למשל, מקאן-אריקסון מטפל בתקציב רבוע כחול, אדלר-חומסקי וגיתם מטפלים בשופרסל, יהושע TBWA מטפל בביתילי, ושלמור-אבנון-עמיחי מטפל בפוקס הום.