אפל לא תוכל למכור בסין טאבלטים תחת השם אייפד

אפל הפסידה במאבק משפטי על השם אייפד ■ אפל תצטרך לבחור שם אחר למכשיר הטאבלט שלה בסין

חברת אפל הפסידה במאבק על הזכות להשתמש בשם אייפד בסין, מה שאומר שהחברה תצטרך לבחור שם אחר למכשיר הטאבלט שלה, אם היא מתכוונת להמשיך ולמכור אותו במדינה.

לפני כשנה, אפל הגישה שתי תביעות בנוגע לשימוש בשם אייפד נגד יצרן מסכים סיני בשם Proview, שבשנת 2001 רשם כסימן מסחרי את השמות iPad ו-IPAD. ב-2009, שנה לפני השקת האייפד של אפל, חברה בת טייוואנית של Proview החליטה למכור את הזכויות על הסימן המסחרי לחברה בריטית בשם IP Application, שבהמשך מכרה את הזכויות לאפל תמורת 55 אלף דולר.

על אף רכישת הזכויות לשימוש בסימן המסחרי בסין, בית המשפט המחוזי בשנזן קבע כי כל הליך מכירת הזכויות לא היה חוקי. לפי החלטת ביהמ"ש, העובדה שהחברה הבת הטייוואנית של Proview הייתה זו שהוציאה את המכירה לפועל ולא החברה האם מסין, שבאופן חוקי מחזיקה בזכויות, מבטלת את כל הליך המכירה. לפיכך, קובע ביהמ"ש הסיני, הזכויות על השימוש בסימן המסחרי iPad ו-IPAD חוזרות לרשותה של Proview. בנוסף, הוחלט להטיל על אפל לכסות את הוצאות המשפט.

בעקבות החלטת ביהמ"ש, החליטה Proview להגיש בעצמה תביעה נגד אפל ודורשת פיצוי של 1.5 מיליארד דולר. חברת Proview זקוקה מאוד לכסף, לאור העובדה שלאחרונה הודיעה כי היא נמצאת על סף פשיטת רגל.

סין היא מדינה חשובה במיוחד עבור אפל: מדובר בשוק הסמארטפונים והמחשבים המוביל בעולם. האייפון של אפל נחשב למותג המוביל שם בשוק הטלפונים.